گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل روز گذشته در آخرین روز کاری هفته نیز چهره‌ای منفی‌ به خود گرفت و بازگشایی نماد سیمان شمال نیز نتوانست از ادامه افت شاخص جلوگیری کند. در بازار دیروز شاخص روندی منفی را شروع نمود. جمع‌آوری مجدد صف فروش سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر منفی ۸/۲واحد و همچنین تاثیر ۹/۰واحدی آغاز جمع‌آوری تراکتورسازی ایران و همچنین تاثیر منفی ۶/۰واحدی خرید حجم مبنا فرآوری موادمعدنی در مجموع باعث شد ۴/۴واحد شاخص در ۴۸دقیقه اول بازار افت نماید. در ساعت ۹ و ۲۲دقیقه نماد کاشی حافظ، شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۴۰۰هزار سهمی این شرکت در نرخ ۳هزار و ۷۷ریال بود. در ساعت ۹ و ۳۵دقیقه نماد کف معامله یک بلوک ۲۴۰هزار سهمی را در نرخ یک‌هزار و ۳۵۶ریال شاهد بود. ۲۵دقیقه بعد نیز کف، جابه‌جایی ۲ بلوک ۱۲۴ و ۲۰۰هزار سهمی را در نرخ یک‌هزار و ۳۷۰ریال شاهد بود.

در ساعت دوم معاملات جمع‌آوری بخشی از صف فروش پتروشیمی خارک ۲/۱واحد دیگر از شاخص کاست تا در ساعت ۱۰ و ۴۷دقیقه افت این سهم در قیمت ۲۰هزار ریالی، برای دقایقی شوک تاثیر ۳۰واحد مثبت را به شاخص وارد ساخت تا شاخص در ساعت ۱۰ و ۵۱دقیقه ۲۴واحد رشد را ثبت کند، اما سیمان شمال نتوانست این قیمت را حفظ کند و با افت بهای سیمان شمال شاخص بار دیگر منفی شد، در ساعت ۱۲ و ۱۱دقیقه بازار جابه‌جایی یک بلوک ۲۰۰هزار سهمی موتورسازان را در نرخ ۲هزار و ۶۵۸ریال شاهد شد.

با جمع‌آوری بخشی از صف‌فروش سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و به رغم تاثیر مثبت ۵۸/۱واحدی عرضه ۳/۱میلیون سهم بانک پارسیان، شاخص درنهایت با ۲/۶واحد افت به کار خود پایان داد، تا آخرین روز کاری هفته نیز کارنامه شاخص که با ثبت ۳روز منفی چندان دلچسب نبود، پایان خوشی نیابد.