گروه بورس - بیتا احمدی: اگر خواهان اطلاعات مربوط به آمار واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی و گزارش‌های هیات عالی واگذاری هستید، می‌توانید به سایت اینترنتی سازمان خصوصی‌سازی به آدرسwww.ipo.ir مراجعه کنید. با کلیک بر روی آدرس مزبور، صفحه‌ای به رنگ سفید و آبی پیش رویتان گسترده می‌شود که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

آمار جدیدترین واگذاری‌ها، آگهی‌های مربوط به عرضه سهام در دو کادر کنار هم در وسط صفحه اصلی قرار گرفته‌اند که در پایین آن تازه‌ترین اخبار مربوط به خصوصی‌سازی چیده شده است.

لینک‌هایی با این مضامین در سمت راست صفحه اصلی این سایت قرار گرفته است: درباره سازمان، قوانین و مقررات، آمار واگذاری‌ها، مصوبات هیات وزیران، گزارش‌ها، اخبار، آگهی‌های واگذاری، «تماس با ما»، نقشه سایت و بخش ویژه همایش.

برای بررسی قوانین و مقررات سازمان خصوصی‌سازی اگر روی این لینک موس را قرار دهید، بخش‌های جزیی‌تری در دسترستان قرار می‌گیرد که عبارتند از: پیش از برنامه سوم، قانون برنامه سوم، قانون برنامه چهارم، مقررات اجرایی و شرکت سرمایه‌گذاری که البته مقررات اجرایی نیز به لینک‌های تخصصی‌تری تقسیم‌بندی شده است.

هر یک از کاربران این سایت که می‌خواهند درباره سازمان خصوصی‌سازی مطالبی را بدانند باید در این سایت بر روی لینک «درباره سازمان» موس را قرار داده و از تاریخچه، اساسنامه، ساختار سازمانی و هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی اطلاعات مورد نیازشان را کسب کنند.

سازمان خصوصی‌سازی در قانون برنامه‌ سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوبه سال ۷۹ با تغییر اساسنامه سازمان مالی گسترش مالکیت واحدهای تولیدی سابق تشکیل شده است.

این سازمان عملا از سال ۸۰ فعالیت خود را با اهداف و وظایف جدید آغاز کرد، سازمان خصوصی‌سازی یک شرکت سهامی دولتی وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است.

برای دسترسی به آمار واگذاری‌های این سازمان شما می‌توانید موس را بر روی لینک مورد نظر قرار داده و سهم واگذاری‌ها در سال‌های ۸۰، ۸۱، ۸۲، ۸۳، ۸۴ و سال جاری را که به تفکیک مشخص شده است را ملاحظه و روی سال مورد نظرتان کلیک کنید، بدین ترتیب جدول تجمعی آمار فروش به تفکیک شرکت‌ها و تعداد و مبلغ به فروش رفته به همراه نحوه واگذاری یعنی یا از طریق بورس بوده یا مزایده به طور کامل در این قسمت آورده شده است که کاربران این سایت به راحتی می‌توانند به این قسمت‌ها مراجعه و اطلاعات مورد نظرشان را دریافت کنند.

در سمت راست صفحه اصلی این سایت به گزارش‌های تصویری اختصاص یافته است. کلیه کاربران با مراجعه به این قسمت از سایت می‌توانند گزارش‌ همایش‌ها را به همراه عکس‌های آن مشاهده کنند.

نواری در پایین هر یک از صفحاتی که باز می‌شود قرار دارد که زمان بارگذاری صفحه و کل بازدیدکنندگان را به همراه بازدیدکنندگان آن صفحه خاص در آن روز را نشان می‌دهد.