گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری رنا از فروش سهام و اوراق مشارکت متعلق به پرتفوی خود در دوره یک‌ماه منتهی به پایان آذرماه امسال مبلغ 13میلیارد و 88میلیون ریال سود کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «ورنا» از فروش سهام پتروشیمی خارک و معادن روی به بهای تمام شده چهارمیلیارد و ۱۲۴میلیون ریال و همچنین از واگذاری ۷۰میلیارد و ۹۷۰میلیون ریال اوراق مشارکت به سود یاد شده دست یافت.
در این دوره «ورنا» سهام شرکت‌های چادرملو، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه‌گذاری مسکن، گل‌گهر، سیمان فارس و خوزستان، ایران‌‌خودرو، معادن و فلزات، گسترش انفورماتیک ایران، سایپا، بانک پارسیان، سیمان خزر و پارس‌خودرو را به بهای تمام شده 28میلیارد و 752میلیون ریال، به پرتفوی خود افزود. ارزش بازار این تعداد سهام برابر رقم دوهزار و 887میلیارد و 946میلیون ریال بود. ارزش بازار پرتفوی سرمایه‌گذاری رنا در مقایسه با بهای تمام شده پایان دوره معادل 5/71درصد رشد داشت. این در حالی است که در گروه کانه‌های فلزی در این پرتفوی که 87/0درصد از پرتفوی «ورنا» بر آن متمرکز است، ارزش بازار پایان دوره به بهای تمام شده ابتدای دوره معادل 6/739درصد رشد را تجربه کرد.
در گروه‌های انبوه‌سازی و املاک و مستغلات و محصولات شیمیایی این نسبت برابر ۱/۱۵۲درصد و ۱۱۹درصد رشد بود. در حالی که ۷۱درصد از پرتفوی «ورنا» بر گروه وسایط نقلیه متمرکز است. نسبت ارزش بازار پایان دوره این گروه به بهای تمام شده ابتدای دوره آن برابر ۸۱درصد افزایش داشت.