گروه بورس - شرکت سنگ آهن گل‌گهر طی نه ماه 77درصد از پیش‌بینی سود امسال خود را محقق کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت گل‌گهر درآمد هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه ۴۴۰میلیارد ریال برابر رقم یک هزار و ۷۶۸ ریال پیش‌بینی کرده است که مبلغ یک هزار و ۳۵۸ ریال آن را پوشش داد.
«کگل» در دوره یاد شده از فروش محصولات خود برابر یک هزار و 569میلیارد و 15میلیون ریال درآمدکسب کرد.
پیش‌بینی فروش سالانه این شرکت که در مقایسه با سال مالی قبل با ۳۸درصد افزایش در نظر گرفته شده است، معادل دو هزار و ۵۸میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال اعلام شده است.
هیات مدیره «کگل» تصمیم دارد سود تقسیمی سال 85 بین صاحبان سهام را معادل 90درصد از سود سال جاری به مجمع عادی سالانه پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد «کگل» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به‌ترتیب فروش ۳۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۶درصد افزایش نشان می‌‌دهد.
شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 440میلیارد ریال به مبلغ 880میلیارد ریال (معادل 100درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره تصمیم دارد سود تقسیمی سال ۱۳۸۵ بین صاحبان سهام را معادل ۹۰درصد از سود سال‌جاری به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. این شرکت در تیرماه امسال سود تقسیمی را مبلغ یک هزار و ۱۰۰ ریال به‌ازای هر سهم اعلام کرده بود.
شرکت اعلام کرده است طرح احداث واحد گندله‌سازی به ظرفیت 4میلیون تن با برآورد هزینه سرمایه‌‌گذاری به‌مبلغ دو هزار و 631میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر یک‌هزار و 499میلیارد و 311میلیون ریال است و طرح تاکنون 70درصد پیشرفت کار داشته و در مهر ماه سال 1386 به بهره‌برداری می‌رسد و شرکت درصدد افزایش ظرفیت طرح به‌میزان 5میلیون تن می‌باشد. شرکت به‌منظور بازیابی باطله‌های خشک‌ و تر کارخانه که تاکنون بیش از 14میلیون تن بالغ شده و تا پایان سال 1386 به بیش از 20میلیون تن ارزیابی می‌شود ، طرح پروژه هماتیت با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به‌مبلغ 470میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر 59میلیارد و 847میلیون ریال می‌باشد و طرح تاکنون 15درصد پیشرفت کار داشته و در ابتدای سال 1387 به بهره‌برداری می‌رسد.
همچنین بابت طرح بازیابی هماتیت از باطله با شرکت سماگ قرارداد منعقد شده است و مدت اجرای آن ۲۶ ماه است که معادل ۱۵درصد مبلغ قرارداد به‌عنوان پیش‌پرداخت به شرکت مزبور پرداخت شده که در حال طراحی و ساخت می‌باشد. هزینه اجرای پروژه بالغ بر ۵/۲۴میلیون یورو می‌باشد که ۸۵درصد از منابع مالی آن از طریق فاینانس از بانک‌های آلمان و باقیمانده از منابع داخلی تامین و سالانه ۵۵۰هزار تن کنسانتره مناسب جهت احیای مستقیم تولید خواهد شد. به‌علاوه ۵۰۰هزار تن کنسانتره پرگوگرد را می‌توان گوگردزدایی کرد. همچنین شرکت پروژه آسیاب پلیکام با هزینه‌ای معادل ۲۹۸میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با اجرای این طرح، تولید سالانه شرکت یک میلیون تن افزایش خواهد یافت که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۸۱۲میلیون ریال می‌باشد. شرکت پروژه ERP را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به‌مبلغ ۱۶میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر ده میلیارد و ۸۸۳میلیون ریال، درصد پیشرفت کار ۶۰درصد و تاریخ بهره‌برداری ابتدای سال ۱۳۸۶ می‌باشد.