گروه بورس - رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته مرز روانی ۱۰هزار واحد را شکست و با ثبت ۶/۱۳ واحد افت به رقم ۹هزار و ۹۹۲ واحد رسید. شاخص دیروز آغازی کم تحرک داشت که با نوسانات پی‌درپی همراه بود. در آغاز معاملات همچنین یک بلوک ۹/۱میلیون سهمی نساجی وطن اصفهان در تابلوی چهارم و با نرخ یک هزار ریال دادوستد شد. در ساعت ۹ و ۴۱ دقیقه با جمع‌آوری صف فروش داروسازی جابرابن حیان با تاثیر منفی ۶۷/۰ واحد، افت قیمت ، سرمایه‌گذاری ساختمان با تاثیر منفی ۷۳/۰ واحد و جمع‌آوری بخشی از صف فروش سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر منفی ۶۱/۰ واحد موجب شد شاخص ۹۱/۱ واحد افت کند.

خرید ۲۰۰هزار سهم پتروشیمی خارک با تاثیر منفی ۲/۲ واحد و بازگشایی نماد کف با تاثیر منفی ۹/۱ واحد موجب شد تا به رغم تاثیر مثبت ۸۲/۰ واحدی عرضه سهام به میزان صف خرید سیمان فارس و خوزستان، شاخص افت ۸/۸ واحدی را تجربه کند. در ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه با بازگشایی نماد شیر پگاه خراسان با تاثیر منفی ۹۲/۰ واحد موجب شد تا شاخص ۵۲/۱۰ واحد افت کند.

با افزایش تاثیر پتروشیمی خارک به منفی ۳/۳ واحد و تاثیر منفی ۷/۱ واحدی جمع‌آوری بخشی از صف فروش پتروشیمی اصفهان و افزایش تاثیر کف به ۸۹/۲ واحد موجب شد تا به رغم تاثیر مثبت ۲۹/۱ واحدی بانک پارسیان شاخص ۶/۱۳ واحد افت را در پایان معاملات شاهد باشد تا شاخص پس از چند هفته دوران ۵ رقمی بودن بار دیگر ۴ رقمی شود.