گروه بورس- شرکت ملی صنایع مس ایران با 5هزار و 789میلیارد و 5/644میلیون ریال سرمایه درآمد هرسهم امسال را به طور خالص مبلغ 922ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، شرکت پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی ۸۵ را در مهرماه (زمان درج نام شرکت) با سرمایه ۳هزار و ۷۰۴میلیارد و ۱۰۳میلیون ریال مبلغ ۴۴۵ریال اعلام کرده است که دلایل تعدیل را بازپرداخت بخش‌ عمده‌ای از تسهیلات ریالی آتی خود طی سال مالی ۸۵ با توجه به وضعیت فروش محصولات، تغییرات نرخ جهانی فلز مس‌ (با توجه به عملکرد واقعی ۹ماه و با نرخ ۶۵۰۰دلار) و افزایش مقدار فروش فرومولیبدن عنوان کرده است. شرکت اعلام کرده است، پیش‌بینی قبلی براساس نرخ ۳۸۰۰دلار صورت گرفته است.
به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده شهریور امسال سرمایه از مبلغ 3هزار و 704میلیارد و 6/102میلیون ریال به مبلغ 5هزار و 789میلیارد و 6/644میلیون ریال (معادل 3/56درصد) از محل اندوخته توسعه و تکمیل افزایش یافته است.هیات‌مدیره در نظر دارد، 10درصد سود پیش‌بینی شده سال 85 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «فملی» برای امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۷۲درصد افزایش فروش، ۶۶درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۹۲درصد افزایش سود عملیاتی و ۱۰۰درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است. شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد که اجرای طرح سونگون اهر (فاز یک) با برآورد هزینه‌ سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵هزار و ۵۳میلیارد ریال در سال ۱۳۷۲ شروع شده است و با ۱۰۰درصد پیشرفت کار و هزینه‌های انجام شده تا آبان‌ماه به مبلغ ۵هزار و ۵۳میلیارد ریال تکمیل شده که تاریخ بهره‌برداری از آن سال‌جاری است. همچنین شرکت پروژه کارخانه اسیدسولفوریک سرچشمه کرمان با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۲۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با هزینه‌های انجام شده تا تاریخ ۳۰/۸/۸۵ به مبلغ ۳۶۷میلیارد ریال، زمان بهره‌برداری آن سال ۱۳۸۶ اعلام شده است. سازمان بورس اوراق بهادار تهران در این گزارش به وابستگی شدید سودآوری صنعت با نرخ‌های جهانی (LME) اعلام کرده است که در حال حاضر قیمت جهانی مس ۵۷۸۰دلار است. عمده افزایش قیمت جهانی مس از اواخر سال ۸۴ تا پایان مهر ماه ۸۵ بوده است.