گروه بورس- شیرپاستوریزه پگاه اصفهان با 416ریال کاهش، پیش‌بینی درآمد هرسهم امسال را به طور خالص مبلغ 351ریال اعلام کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت با ۸۴میلیارد ریال سرمایه در تیرماه درآمد هرسهم را به طور خالص مبلغ ۷۶۷ریال پیش‌بینی کرده بود که علت تعدیل را ناشی از برگشت قیمت‌های فروش محصولات لبنی به قیمت‌های سال ۸۴ عنوان کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «غشصفها» برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، فروش 9درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 22درصد افزایش، سود عملیاتی 62درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 49درصد کاهش نشان می‌دهد.
پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی ۸۵ به مبلغ ۱۷میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال (مبلغ ۲۰۶ریال به ازای هرسهم و معادل ۵۹درصد سود خالص برآوردی) عمدتا مربوط به درآمد حاصل از فروش اموال و دارایی‌های ثابت، سود سپرده‌های بانکی نزد بانک‌ها و سایر موارد جزئی و درآمد‌های متفرقه غیرعملیاتی بوده و انتظار می‌رود در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال ۸۵ ارقام برآوردی محقق شود که در غیر این صورت تغییرات در بودجه انجام و به بازار منعکس می‌شود.
شرکت در رابطه با درصد پوشش عملکرد واقعی 6ماهه اعلام کرده است با توجه به افزایش نرخ شیرخام، سایر مواد اولیه و بسته‌بندی، افزایش حقوق و دستمزد‌ و کاهش نرخ فروش، افزایش سود 6ماه اول در 6ماه دوم تعدیل شده و در نهایت پیش‌بینی می‌شود در پایان سال بودجه به طور کامل پوشش داده شود.
شرکت اعلام کرده طرح تولید پنیرخامه‌ای با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است که تاثیر آن در بودجه سال‌جاری ملحوظ شده است.
شرکت قبلا تاریخ بهره‌برداری از طرح مذکور را تیرماه سال 85 اعلام کرده بود.
«غشصفها» در نظر دارد سرمایه خود را معادل ۲۵درصد سرمایه فعلی از محل سود انباشته افزایش دهد.
هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم 70درصد از سود خالص سال مالی 85 را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت قبلا اعلام کرده بود هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ ۴۵میلیارد و ۱۰۸میلیون ریال از سود خالص سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.