گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات سرمایه‌گذاری بوعلی برای سال‌مالی منتهی به تابستان 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل 170درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم سال‌مالی 86 را با 800 میلیارد ریال سرمایه، به‌طور خالص مبلغ 207ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «وبوعلی» برای سال‌مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲۳درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذار‌ی‌ها ۱۸۷درصد افزایش و سود عملیاتی ۱۶۶درصد افزایش خواهد داشت.
شرکت دلایل تغییرات را عمدتا ناشی از پیش‌بینی افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، افزایش سود هر سهم شرکت‌های سرمایه‌پذیر و عدم شناسایی زیان کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در سال 86 اعلام کرده است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی مزبور را برای اولین بار اعلام کرده است. هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۸۰ درصد سود سال‌مالی ۸۶ به سهامداران را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مهرماه 83 اختیار اجرای افزایش سرمایه از مبلغ 800میلیارد ریال به مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال (معادل 25درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به هیات‌مدیره تفویض شده است.
مطابق بند ۴ گزارش حسابرس در خصوص صورت‌های مالی سال منتهی به تابستان ۱۳۸۵ مجموع ارزش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت در شرکت‌های بورسی براساس آخرین نرخ‌های معاملاتی در تاریخ ترازنامه، مبلغ ۷۶میلیارد و ۵۹۲میلیون کمتر از بهای تمام شده آنها است که از این بابت صرفا مبلغ ۴۰میلیارد ریال ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در حساب منظور شده است.همچنین در سال مورد گزارش سرمایه‌گذاری‌های در شرکت‌های روغن پارس و صنایع آذرآب(به بهای تمام شده ۷۴۲/۷۲میلیون ریال و ارزش بازار ۹۵۳/۴۱میلیون ریال) از سرفصل سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت به بلندمدت طبقه‌بندی شده لیکن استانداردهای حسابداری در خصوص انتقال آنها به حداقل بهای تمام شده و خالص ارزش فروش رعایت نشده است.
با توجه به مراتب فوق در صورت اعمال تعدیلات لازم در حساب‌ها، سرفصل‌ سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به ترتیب مبالغ 36592میلیون ریال و 30789میلیون ریال کاهش و سایر هزینه‌های عملیاتی مبلغ 67381میلیون ریال (مبلغ (84)ریال به ازای هر سهم) افزایش خواهند یافت.
در صورت اعمال و احتساب ذخایر مورد اشاره توسط حسابرس در حساب‌ها، سود تحقق یافته مطابق صورت‌های مالی به مبلغ ۶۱۲۷۸میلیون ریال (مبلغ ۷۷ریال به ازای هر سهم) تبدیل به مبلغ شش‌میلیارد و ۱۰۳میلیون ریال (مبلغ هشت‌‌ ریال به ازای هر سهم) زیان خواهد شد.