گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته شاهد تداوم عرضه‌های قابل ملاحظه در بازار بود. بازار سهام دیروز، رشد قیمت سهام و تمایل برخی از معامله‌گران جهت شناسایی سود کوتاه‌مدت موجب تداوم عرضه‌های سهام شد. در بازار دیروز همچنین انتشار خبر‌های اولیه از نتایج انتخابات موجب شده تا برخی از کارشناسان بازار درصدد اتخاذ سیاست احتیاط در معاملات برآیند.

در صحنه سیاسی بین‌المللی نیز مخالفت روسیه با قطعنامه گروه ۱+۵ اگرچه در وهله اول باعث تداوم خوشبینی معامله‌گران شده است، اما به دلیل تداوم بحث‌ها در مورد جزئیات، نگرانی‌هایی در میان کارشناسان بازار وجود دارد.

در مبادلات دیروز بازار سهام در گروه پتروشیمی عرضه سنگین در نماد پتروشیمی اصفهان تحت کنترل قرار گرفت. در این گروه تلاش برخی از معامله‌گران برای رشد قیمت پتروشیمی خارک با تشکیل صف خرید شکننده در این نماد مواجه شد باعث شد این صف با عرضه‌های صورت گرفته از میان برود. در گروه معدنی تاثیرات اطلاعیه روز دوشنبه گل‌گهر مبنی بر عدم تعدیل EPS این نماد و نماد چادرملو را با صف فروش مواجه کرد. انتظار می‌رود با توجه به اطلاعیه منتشر شده گروه معدنی در زیرشاخه تولیدکنندگان سنگ‌آهن با استراحت قیمتی مواجه شود.

در گروه خودرویی بازار دیروز با خرید ۵/۱میلیون سهم با صف فروش ۱۲میلیونی مهرکام پارس مواجه شد.

در این گروه انتشار خبرهای اولیه از احتمال تعدیل منفی ایران‌خودرو موجب تشکیل صف فروش برای این نماد شد.

در شرایط حاضر به نظر می‌رسد گروه ایران‌خودرو از ضعف بازارگردانی رنج می‌برد، چرا که در آستانه ورود شرکت زیرمجموعه این گروه «گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو» به بورس و در حالی که کارشناسان بازار انتظار تقویت سهام گروه ایران‌خودرو را داشته، این گروه عملا با صف‌های فروش مواجه شده است، در گروه تصفیه نفت انتشار گزارش تعدیل EPS نفت بهران انتظار برای بازگشایی این نهاد در روز جاری را ایجاد کرده است.در گروه واسطه‌‌گری مالی رقابت بر سر بلوک ۷درصدی سهام بانک کارآفرین دیروز از رقم ۵هزار و ۳۵۱ریال آغاز و تا پایان معاملات به رقم ۵هزار و ۵۵۳ریال رسید. این بلوک جزو معدود بلوک‌های منسجم سهام بانک کارآفرین به شمار می‌رود. در بازار دیروز مجموعا ۴/۲۲میلیارد تومان سهام و اوراق حق‌تقدم در بازار مبادله شد. شاخص نیز ۷/۸واحد رشد کرد و از ۱۵۶ نماد ۶۳نماد با رشد قیمت و ۷۳نماد با افت ارزشی دادوستد شدند.