گروه بورس - گروه خودرو و ساخت قطعات روز گذشته با بازدهی مثبت همراه بود. به گزارش خبرنگار ما روند مثبت ارزش سهام گروه خودرو در روز گذشته نشان از تغییر جدی در سهام این گروه پس از مدت‌ها دارد. در این گروه از ابتدای آذرماه تنها دو شرکت ایران‌خودرو دیزل و آهنگری تراکتورسازی درصد نوسان مثبت برخوردار بود. در حالی که روز گذشته شش شرکت گروه دارای درصد نوسان مثبت بودند. از ابتدای آذرماه بیشترین درصد نوسان مثبت معادل ۴۶/۸درصد متعلق به شرکت ایران‌خودرو دیزل بود که روز گذشته آهنگری تراکتورسازی با ۸/۱درصد نوسان مثبت در جایگاه نخست بیشترین بازدهی گروه ایستاد. دیروز سهام پنج شرکت گروه بدون تغییر نوسان و شش شرکت با درصد نوسان منفی همراه بودند که بیشترین نوسان منفی متعلق به شرکت سایپا دیزل بود.

ارزش معاملات گروه خودرو از ابتدای آذرماه تا دیروز به ۱۴۰میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال رسید. در این مدت ۵۶میلیون و ۹۵۵هزار و ۹۵۸سهم گروه خودرو توسط شش هزار و ۲۹۲نفر در ۱۵هزار و ۵۰۱نوبت معامله شد.

شرکت ایران‌خودرو در راس عنوان بیشترین ارزش معامله و تعداد سهام معامله‌شده گروه قرار گرفت.

ایران‌خودرو دیزل نیز به لحاظ تعداد معامله در رتبه دوم گروه قرار گرفت. طی این مدت ۱۲میلیون و ۱۱هزار و ۴۹۷سهم ایران‌خودرو دیزل توسط ۹۹۲نفر در ۲هزار و ۵۳۹نوبت دادوستد شد.

سایپا نیز در جایگاه دوم بیشترین ارزش معاملات گروه ایستاد.