گروه بورس- هیات‌مدیره رایان سایپا در نظر دارد تقسیم مبلغ 567ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 85 پیشنهاد کند.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «ولساپا» درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند‌ماه امسال را با سرمایه ۳۰۰میلیارد ریال مبلغ ۶۴۳ریال اعلام کرده است و در دوره شش ماه منتهی به پایان تابستان امسال ۴۸درصد از این پیش‌بینی را پوشش داد.
این شرکت در همین دوره مبلغ 225میلیارد و 923میلیون ریال از درآمدهای حاصل از ارائه خدمات را کسب کرد. پیش‌بینی درآمد حاصل از ارائه خدمات «ولساپا» برابر 484میلیارد و 311میلیون ریال اعلام شده است.
مطابق مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات اعطایی توسط شرکت‌های لیزینگ حداکثر ۱۷درصد تعیین شده است، به طوری که نرخ مزبور برای عقود با بازدهی ثابت (فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، سلف و خرید دین) عینا برای تعیین قیمت نسیه اموال و... به کار می‌رود و در مورد عقود مشارکتی (مضاربه و مشارکت مدنی) نرخ سود احتمالی برای انتخاب طرح از بین طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده به شرکت است. مطابق اطلاعات دریافتی، از نیمه دوم سال‌جاری ۲/۳درصد قیمت هر دستگاه خودرو پس از کسر بیمه شخص ثالث به عنوان کارمزد و حق نمایندگی از شرکت سایپا دریافت خواهد شد. همچنین در نیمه مهر‌ماه سال ۸۴ قراردادی به مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال (قابل افزایش تا سقف ۵۰۰میلیارد ریال) با شرکت سایپا دیزل در‌خصوص اعطای تسهیلات به متقاضیان خودروهای سنگین منعقد شد. شرکت در این رابطه اعلام کرده قرارداد مزبور با شرایط جدید تمدید شده و مطابق آن در صورتی که عملیات لیزینگی صورت نگیرد نسبت به مانده حساب شرکت رایان سایپا نزد شرکت سایپا دیزل که اصل آن معادل ۱۵۰میلیارد ریال است، سودی معادل ۲۵درصد سالانه به عنوان سود مشارکت در تولید و فروش تعلق می‌گیرد. مطابق این اطلاعات، طی سه ماه ابتدای سال معادل ۳درصد تسهیلات اعطایی به مشتریان عادی (غیر طرح اندوخته‌ای) و طرح خودروهای فرسوده و معادل ۲درصد تسهیلات اعطایی به مشتریان طرح اندوخته‌ای به عنوان کارمزد در زمان تشکیل پرونده دریافت و جزو درآمدهای همان دوره شناسایی شده است اما از نیمه دوم سال‌جاری هیچ کارمزدی از مشتریان دریافت نخواهد شد.
در این رابطه شرکت اضافه کرده است درآمد کارمزد طرح خودروهای فرسوده که در سال 1384 تحویل شده است، به تناسب دوره وصول اقساط تسهیم شده و قسمتی از آن در سال 1385 شناسایی شود. بر پایه این گزارش افزایش سرمایه از مبلغ 300میلیارد ریال به مبلغ 450میلیارد ریال در دستور کار هیات‌مدیره قرار دارد و موضوع افزایش سرمایه تا سقف یک‌هزار میلیارد ریال منتفی شده است. افزایش سرمایه اخیر شرکت از مبلغ 150میلیارد ریال به مبلغ 300میلیارد ریال (معادل 100درصد) مصوب مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ 26/ 9/ 84 از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، در تاریخ 27/2/85 به ثبت رسیده است.