گروه بورس- صنعتی آما توانست تا پایان تابستان با تحقق 85ریال سود برای هر سهم معادل 50درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۱۲۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۷۰ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد آما برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 17درصد افزایش، قیمت تمام شده کالای فروش رفته 18درصد افزایش، سود عملیاتی 9درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 14درصد افزایش داشته است.
درآمدهای متفرقه سال مالی ۸۵ به مبلغ ۹میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۷۵ریال و معادل ۴۴درصد کل سود خالص) شامل مبلغ ۵میلیارد ریال سود حاصل از سپرده‌های بلندمدت بانکی و مبلغ ۴میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش دارایی است.
هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ 150ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم به مجمع عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت در اطلاعات ارسالی قبلی اعلام کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد ۹۰درصد از سود پیش‌بینی سالانه را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
بنابراین گزارش، صنعتی آما تا پایان تابستان مبلغ 123میلیارد و 944میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت که این مبلغ معادل 41درصد از پیش‌بینی بودجه این شرکت را محقق کرد.