موج - عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کلیه معاملات بورس تنها با یک نرم افزار و سخت افزار انجام می گیرد، لذا ناچاریم که معاملات تالار غیر رسمی را به زمانی غیر از زمان معمول معاملاتی اختصاص دهیم. سیدعلی حسینی عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به تکلیف سازمان بورس و اوراق بهادار در اجرای مصوبه شورای عالی بورس در تشکیل تالار غیر رسمی، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از شرکت‌ها، حداقل شرایط برای حضور در تابلوی فرعی بورس را ندارند براساس نظر شورای بورس در حمایت از سهامداران جز این تمهید اندیشیده شد که فرصت مجددی تا پایان سال ۸۵ برای اصلاح و تجدید ساختار به این شرکت‌ها داده شود.

وی تصریح کرد: تنها مزیت و فرصت تالار غیر رسمی برای شرکت‌های زیان‌ده، سهامداران عمده و خرد، فرصت تجدید ساختار مالی برای این شرکت‌ها خارج از ضوابط فعلی بورس است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران با بیان الزامی نبودن فروش سهام در بازار غیر رسمی از سوی سهامداران خرد، متذکر شد: فروش سهام در بازار غیر رسمی باید متکی بر منطق باشد.

وی محدود بودن زمان معاملاتی در بازار غیر رسمی را در استفاده کلیه معاملات بورس از یک نرم‌افزار و سخت‌افزار ذکر کرد و گفت: ناچاریم که معاملات تالار غیر رسمی را به زمانی غیر از زمان معمول معاملاتی اختصاص دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه حجم معاملاتی در تالار غیر رسمی در زمان فعلی به اندازه‌ای هست که برای آن زمان ۳۰ دقیقه‌ای کفایت کند.