گروه بورس- هیات‌مدیره صنایع کاشی اصفهان در نظر دارد، سرمایه شرکت را از مبلغ 50میلیارد ریال به مبلغ 150میلیارد ریال معادل 200درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، «کاصفا» درآمد هرسهم امسال را با ۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۴۰۰ریال پیش‌بینی کرده است.
این شرکت توانست تا پایان دوره 6ماه منتهی به تابستان با تحقق 488ریال سود برای هرسهم معادل 35درصد از پیش‌بینی درآمد هرسهم را پوشش دهد.
کاشی اصفهان مردادماه پیش‌بینی درآمد هرسهم را ۱۳۹۹ریال اعلام کرده بود که با وجود عدم تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هرسهم، جزییات آن تغییر کرده است که شرکت دلایل آن را عمدتا افزایش در حجم و نرخ فروش، کاهش هزینه ثابت تولیدی و انصراف از فروش دفتر اصفهان عنوان کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «کاصفا» برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، فروش 14درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 3درصد کاهش، سود عملیاتی 443درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 743درصد افزایش داشته است.
هیات‌مدیره تصمیم دارد سود تقسیمی سال ۱۳۸۵ بین صاحبان سهام به ازای هرسهم مبلغ یک‌هزار و ۳۲۰ریال را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت در اسفند ۸۴ سود تقسیمی را مبلغ ۱۳۵۰ریال اعلام کرده بود. «کاصفا» طرح بازسازی واحد شماره ۲ با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۹میلیارد و ۲۶۱میلیون ریال را در دست اجرا دارد که هنوز هزینه‌ای برای آن انجام نشده و تا پایان سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری می‌رسد.
مطابق بند 2-6- گزارش حسابرس در خصوص صورت‌های مالی سال 1384 طی سال مالی مورد گزارش خط دوم تولید، متوقف شده که منجر به کاهش تولید به میزان تقریبی 31درصد نسبت به سال قبل شده است. همچنین بخشی از محصولات شرکت با 8/17میلیارد ریال زیان به فروش رسیده است. فروش‌ها عمدتا اعتباری و دوره وصول مطالبات از 96 روز به 138روز فزونی یافته است که این امر باعث کاهش نقدینگی شرکت شده است.
پیش‌بینی خالص درآمد‌ها (هزینه‌)های متفرقه سال ۸۵ مبلغ ۲۶میلیارد و ۹۳۸میلیون ریال (به ازای هرسهم ۵۳۹ریال) معادل ۳۸درصد از کل پیش‌بینی سود خالص سال مالی ۸۵ می‌باشد که عمدتا بابت سود حاصل از فروش دارایی‌های غیرمولد، عمدتا زمین و ساختمان ‌دفتر تهران و ۱۰دستگاه از ویلاهای چادگان است. شرکت سال گذشته نیز مبلغ ۴۱میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال درآمد حاصل از فروش دارایی‌های غیرمولد شامل، دفتر تهران و اصفهان و ۱۰دستگاه از ویلاهای چادگان را در پیش‌بینی خود لحاظ کرده بود که تا پایان سال محقق نشد.