گروه بورس- پیش‌بینی درآمد هر سهم فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران با 237ریال افزایش به طور خالص مبلغ 828ریال اعلام شد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت مهر‌ماه امسال سود هر سهم خود را با 26میلیارد و 410میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 591ریال پیش‌بینی کرده بود. «دفرا» دلایل تعدیل را افزایش مقدار و نرخ فروش، افزایش تولید، کاهش نسبت قیمت تمام شده به فروش به دلیل سیاست‌های صرفه‌جویی، افزایش راندمان تولید و حذف عوامل هزینه‌زا در پروسه تولیدی و افزایش سود سپرده بانکی عنوان کرده است. فرآورده‌های تزریقی تا پایان تابستان برای هر سهم مبلغ 280ریال سود محقق کرد که معادل 34درصد از پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت است. همچنین پیش‌بینی عملکرد «دفرا» برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از 88درصد افزایش فروش، 56درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، 271درصد افزایش سود عملیاتی و 445درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.
هیات‌مدیره تصمیم دارد سود تقسیمی سال مالی ۸۵ را به میزان ۷۰درصد سود قابل تخصیص به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. فرآورده‌‌های تزریقی اعلام کرده است طرح پروژه قرص‌سازی را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری ۵میلیارد ریال در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده برای آن تاکنون ۵۰۰میلیون ریال، پیشرفت کار ۲۰درصد و تاریخ بهره‌برداری از آن اواخر سال ۱۳۸۵ برآورده شده است.
بنابراین اطلاعات، درآمد حاصل از فروش «دفرا» تا پایان تابستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 66درصد افزایش داشت و معادل 39درصد از پیش‌بینی فروش این شرکت را محقق کرده است.