گروه بورس - صنایع ریخته‌گری ایران تا پایان تابستان با تحقق 230 ریال سود برای هر سهم معادل 13درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۱۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۷۳۷ ریال پیش‌بینی کرده است. ریخته‌گری ایران تا پایان تابستان مبلغ ۴۲میلیارد و ۵۱۰میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ۲۶درصد کاهش برخوردار بود و معادل ۲۵درصد از بودجه «خریخت» را محقق کرده است.
پیش‌بینی عملکرد ریخته‌گری ایران برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به‌ترتیب فروش 9درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 17درصد افزایش، سود عملیاتی 17درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 2درصد افزایش نشان می‌دهد.
با وجود پیگیری‌های انجام شده، شرکت جزئیات درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۵ (به ازای هر سهم مبلغ ۷۰۰ ریال و معادل ۴۰درصد از کل سود) را اعلام نکرده است و درآمدهای متفرقه سازمان بورس سال مالی مذکور (به ازای هر سهم ۲۷۵ ریال و معادل ۱۶درصد از کل سود) عمدتا ناشی از فروش دارایی ثابت و ضایعات است.
هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم 80درصد از سود قابل تخصیص را به مجمع عمومی عادی سال مالی 85 پیشنهاد کند. شرکت در مرداد ماه تقسیم مبلغ 16میلیارد ریال (1600 ریال به ازای هر سهم) را به عنوان تقسیم سود سال 85 اعلام کرده بود.