گروه بورس- فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر درآمد هرسهم سال مالی 86 را با سرمایه جدید مبلغ 456ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، سرمایه این شرکت به موجب مصوبه مجمع‌عمومی فوق‌العاده آبان‌ماه امسال از ۴۵میلیارد ریال به ۶۰میلیارد ریال از محل اندوخته طرح توسعه افزایش یافته است. «قپیرا» مردادماه امسال درآمد هرسهم سال مالی منتهی به تیرماه ۸۶ را با ۴۵میلیارد ریال سرمایه مبلغ ۶۰۸ریال پیش‌بینی کرده بود که علت تغییرات را ناشی از افزایش سرمایه عنوان کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «قپیرا» برای سال مالی منتهی به تیرماه 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، فروش 35درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 37درصد افزایش، سود عملیاتی 21درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 13درصد افزایش نشان می‌دهد.
قند پیرانشهر اعلام کرده است، طرح افزایش ظرفیت کارخانه از یک‌هزار و ۵۰۰ به ۲هزار و ۵۰۰تن مصرف چغندرقند در روز، از شهریورماه ۸۵ تکمیل شده است و برآورد جذب چغندرقند طی سال مالی جاری بر این اساس انجام شده است.
هیات‌مدیره در نظر دارد پیشنهاد تقسیم مبلغ 12میلیارد ریال (به ازای هرسهم 200ریال) از سود عملکرد سال مالی 86 را به مجمع عمومی عادی سالانه ارائه کند.
مطابق بند ۵ گزارش حسابرس و بازرس قانونی نسبت به صورت‌های مالی سال منتهی به تیرماه ۸۵، صورت‌های مالی مورد گزارش شامل مبلغ ۴میلیارد و ۳۷۷میلیون ریال بدهی بابت تعهدات قانونی است که اقدامی جهت پرداخت آنها در موعد مقرر صورت نپذیرفته است. همچنین طبق بررسی‌های به عمل آمده کسری هزینه‌های تحقق یافته و پرداخت نشده شرکت در تاریخ ترازنامه بابت تعهدات قانونی حدودا مبلغ ۲۱۸۶میلیون ریال است.
در صورت اعمال تعدیلات موردلزوم از این بابت، سود انباشته ابتدای سال و سود سال‌جاری هرکدام به ترتیب به مبالغ 964میلیون ریال و یک‌میلیارد و 222میلیون ریال (جمعا مبلغ 2میلیارد و 186میلیون ریال معادل 36ریال به ازای هرسهم) کاهش و سرفصل سایر حساب‌های پرداختنی به مبلغ 2میلیارد و 186میلیون ریال افزایش خواهد یافت.