گروه بورس- شرکت مس باهنر 510ریال به پیش‌بینی درآمد هر سهم خود افزود.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق بهادار، «فباهنر» اعلام کرده است که افزایش نرخ فروش در بازارهای داخلی و جهانی، کاهش مقدار فروش صادراتی، افزایش نرخ مواداولیه و افزایش مالیات از دلایل تعدیل یادشده است. این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال با سرمایه ۲۲۵میلیارد ریال، مبلغ یک‌هزار و ۱۵۰ریال در نظر گرفته است که با توجه به تعدیل مزبور ۴۴درصد از این پیش‌بینی در نیمه نخست امسال پوشش داده شد.
در حالی فروش امسال شرکت در مقایسه با سال‌مالی قبل با 77درصد افزایش در نظر گرفته شده است که در دوره شش ماه منتهی به تابستان امسال این شرکت از فروش محصولات خود مبلغ 816میلیارد و 439میلیون ریال درآمد کسب کرد. دلیل اصلی رشد سودآوری «فباهنر» در سال 85 مربوط به افزایش بی‌سابقه قیمت‌های جهانی مس و روی به ویژه در ابتدای سال 85 بوده و این شرکت نیز متناسب با میزان موجودی‌های جنسی خود در پایان سال 84 از این افزایش قیمت بهره‌مند شده است.
از سویی شرکت یادآور شده است که احتمال تکرار این روند بسیار نادر و غیرقابل پیش‌بینی است و سهامداران شرکت باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان دارد، این میزان سودآوری در سال‌های آتی قابل‌تکرار نباشد.
«فباهنر» اعلام کرده است که ترکیب مواد اولیه مصرفی شرکت در حدود 70درصد مس، 28درصد روی و 2درصد سایر مواد است که نرخ LME مس هر تن 7200دلار و روی هر تن 3800دلار و نرخ برابری دلار با ریال 9هزار و 180ریال در نظر گرفته شده است. شرکت در پیش‌بینی به تاریخ 11مهرماه امسال نرخ LME هر تن مس را 6000دلار و نرخ برابری دلار با ریال را 9هزار ریال در نظر گرفته بود.
هیات‌مدیره «فباهنر» در نظر دارد مبلغ ۵۸۰ریال از سود هر سهم پیش‌بینی‌شده سال‌مالی ۸۵ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.
پیش‌بینی عملکرد «فباهنر» برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته 70درصد افزایش، سود عملیاتی 151درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 107درصد افزایش نشان می‌دهد.