گروه بورس- هیات‌‌مدیره جام‌دارو در نظر دارد ۱۰۰درصد سود پیش‌بینی شده را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی جاری پیشنهاد کند.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «فجام» درآمد هر سهم را برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه امسال با سرمایه ۱۰‌میلیارد ریال، مبلغ ۵۴۷ریال پیش‌بینی کرده است.

این پیش‌بینی در مقایسه با سال مالی قبل ۶۲درصد کاهش دارد. از دلایل تعدیل در پیش‌بینی درآمد هر سهم این شرکت را می‌توان به کاهش مقدار فروش ناشی از افزایش تولید و واردات تیوب آلومینیومی و لمینیت از سوی سایر تولیدکنندگان، کاهش مقدار تولید و افزایش در قیمت مواد اولیه از جمله شمش آلومینیوم و مواد پلی‌اتیلن اشاره کرد.

براساس اطلاعات ارسالی از سوی شرکت «فجام» برنامه افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰درصد از محل سود انباشته را در دستور کار خود دارد.فروش شرکت برای سال مالی جاری مبلغ ۴۹میلیارد و ۴۴۸میلیون ریال پیش‌بینی شده است که ۴۲درصد آن در مدت شش‌ماه نخست امسال پوشش داده شد.

این در حالی است که سود عملیاتی و سود خالص شرکت هر یک برابر رقم ۳میلیارد و ۴۴۲میلیون‌ریال و ۲میلیارد و ۵۲۳میلیون ریال اعلام شده است.

پیش‌بینی عملکرد «فجام» سال مالی منتهی به پایان اسفندماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۹درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶درصد افزایش و سود عملیاتی ۵۵درصد کاهش نشان می‌دهد.