گروه بورس - درآمد حاصل از فروش چرخشگر تا پایان تابستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱درصد کاهش نشان می‌دهد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، «خچرخش» در این مدت از فروش محصولات خود مبلغ ۲۴۶میلیارد و ۴۰۷میلیون ریال درآمد کسب کرد که این مبلغ ۳۳درصد از بودجه این شرکت را محقق کرده است.

چرخشگر درآمد هر سهم امسال را با ۷۲میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۵۲ ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان تابستان با تحقق ۴۰۶ ریال سود برای هر سهم معادل ۴۸درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داده است.

پیش‌بینی عملکرد «خچرخش» برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

هیات مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ ۶میلیارد و ۳۵۵میلیون ریال (۸۸ ریال به ازای هر سهم) از سود قابل تخصیص سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی پیشنهاد کند.

چرخشگر اعلام کرده است، پروژه اکومات (۶۶درصد پیشرفت کار و با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۲میلیارد و ۹۱میلیون ریال) و پروژه گیربکس ۴۲‌ -۵ S (۱۷ درصد پیشرفت کار و با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۳۶۶۱۷میلیون ریال) را در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون جمعا مبلغ ۳۶میلیارد و ۱۳۲میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است.