گروه بورس- صنایع کاغذسازی کاوه توانست طی شش ماه نخست امسال 51درصد از سود سالانه را محقق کند.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، این شرکت با سرمایه ۲۵میلیارد ریالی، درآمد هرسهم خود را مبلغ یک‌هزار و ۱۲۱ریال پیش‌بینی کرده است. از سویی هیات‌مدیره این شرکت در نظر دارد ۹۰درصد از سود خالص سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.
فروش «چکاوه» تا پایان تابستان امسال مبلغ 56میلیارد و 357میلیون ریال اعلام شده است. از این رو، سود عملیاتی این شرکت در همین دوره مبلغ 15میلیارد و 842میلیون ریال بود. این شرکت قبلا درآمد هرسهم را 922ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را به طور عمده افزایش مقدار و نرخ فروش، افزایش مقدار تولید و کاهش قیمت مواداولیه اعلام کرده است.پیش‌بینی عملکرد «چکاوه» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 4درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 5درصد افزایش، سود عملیاتی 2درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 4درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت در نظر دارد، طرح بازسازی، خمیرسازی و خط تولید ۲ با برآورد سرمایه‌گذاری بیش از ۳۶میلیارد ریال را اجرا کند که تاریخ بهره‌برداری از آن در سال آینده برآورد شده است.