ایسنا- با توجه به ترکیب هیات‌مدیره شرکت بورس که متشکل از کارگزاران، کارشناسان و نماینده‌های شرکت سرمایه‌گذاری نام آشنا و خبره است حاضر به پذیرش سمت مدیرعاملی شدم. دکترعلی رحمانی، مدیرعامل منتخب اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، به مشخص شدن نتیجه نهایی برای انتخاب مدیرعاملی شرکت تا پایان هفته اشاره کرد و گفت: مراحلی طی شده، منتهی باید جلسه رسمی‌ هیات‌مدیره با حضور نماینده سازمان تشکیل شود که این نماینده معرفی شده است، بنابراین در روز دوشنبه جلسه رسمی‌ تشکیل و برای هیات‌مدیره شرکت تاییدیه رسمی‌ صادر شده و هم صلاحیت مدیرعامل تایید خواهد ‌شد.

وی همچنین درباره اولویت‌های کاری خود در صورت کسب پست مدیرعاملی شرکت بورس اوراق بهادار گفت: برنامه‌های زیادی برای شرکت دارم که پس از تایید صلاحیت آن را به هیات‌مدیره ارائه و سپس براساس اولویت‌ها و سیاست‌های هیات‌مدیره، برنامه‌ها مورد اجرا قرار خواهد گرفت که امیدواریم کار مثبتی انجام شود و شرکت بتواند اقدام موثری را انجام دهد.

رحمانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که بورس ایران ۳۴ تا ۳۵‌هزار میلیارد ریال دارایی مردم و دولت را به خود اختصاص داده است، همین امر اهمیت و حساسیت مدیرعامل شرکت بورس را افزایش می‌دهد با این وجود چه سیاستی را اتخاذ خواهید کرد؟ گفت: با توجه به این‌که بر اساس قانون جدید سیاست‌گذاری و نظارت بر عهده سازمان است، بنابراین به‌طور قطع کار برای شرکت‌ها راحت‌تر خواهد شد، زیرا باید کارهای اجرایی از سوی این نهاد صورت گیرد، اما چون تاکنون شرکت بورس اوراق بهادار وجود نداشته، نه تنها شرکت مشکلات خاص خود را دارد بلکه استقرار شرکت و راه‌اندازی آن نیاز به تلاش بیشتری خواهد داشت.

مدیرعامل منتخب شرکت بورس با اشاره به این که سازمان بورس به دنبال راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این شرکت است، گفت: در قانون برای تشکیل شرکت زمان خاصی تعیین نشده و تنها برای تشکیل سازمان محدودیت گذاشته شده بود، اما سازمان بورس تمایل دارد که هر چه سریع‌تر شرکت بورس راه‌انداری شود.

او در پاسخ به این پرسش که شخص دیگری به جز شما شانس انتخاب مدیرعاملی را خواهد داشت؟ گفت: پرونده مدیرعاملی بسته شده است، بررسی‌ها به اتمام رسیده، اما اگر سازمان موافقت نکند، بحث جدیدی پیش خواهد آمد، همچنین باید از مراجع چهارگانه اعلام استعلام شود.