گروه بورس- سرمایه‌گذاری نیرو در پایان دوره 12ماه منتهی به شهریور امسال، پیش‌بینی سود هر سهم خود را کاهش داد.
بر اساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در پایان سال‌مالی منتهی به تابستان امسال با ۲۴۰میلیارد ریال سرمایه درآمد هر سهم را مبلغ ۱۰۳ریال پیش‌بینی کرد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌‌مالی 85 را در آبان 84 که به بازار منعکس نشد مبلغ 322ریال، خردادماه 85 مبلغ 286ریال، در شهریور 85 مبلغ 144ریال (به بازار منعکس نشد) اعلام کرده بود که دلائل تعدیلات اخیر را عدم‌تحقق سود حاصل از فروش به دلیل بالا بودن بهای تمام‌شده سبد سهام نسبت به ارزش بازار، کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به تعدیل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تغییر طبقه‌بندی سود مشارکت ناشی از تاخیر در وصول طلب از شرکت مهاب قدس به عنوان سود حاصل از سایر فعالیت‌ها، احتساب زیان ناشی از کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و فروش ساختمان دانسته است.
بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده شهریور ۸۴ ، افزایش سرمایه از مبلغ ۲۴۰میلیارد ریال، به مبلغ ۳۶۰میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفته است.
مبلغ 9میلیارد و 460میلیون ریال از سود سال‌مالی 85 (معادل 38درصد و به ازای هر سهم مبلغ 39ریال) ناشی از درآمدهای متفرقه بابت فروش ساختمان است.
هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۸۰درصد سود خالص سال‌مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
مجموع ارزش بازار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در پایان سال‌مالی منتهی به تابستان 85 بالغ‌بر 160میلیارد و 70میلیون ریال کمتر از بهای تمام‌شده آنها (با احتساب ذخیره مذکور) است که بر این اساس معادل مبلغ مزبور به عنوان زیان کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در حساب‌های سال‌مالی 85 لحاظ شده است.
پیش‌بینی «ونیرو» برای امسال از بابت سود مشارکت ناشی از تاخیر در وصول‌طلب از شرکت مهاب قدس مبلغ ۱۰میلیارد و ۴۰۳میلیون ریال است.