گروه بورس- سرمایه داروسازی اسوه در ماه جاری معادل 100درصد افزایش یافت.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، سرمایه شرکت داروسازی اسوه (داسوه) از مبلغ ۱۸میلیارد ریال به مبلغ ۳۶میلیارد ریال تغییر کرد.

این افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام شد. هیات‌مدیره «داسوه» تصمیم دارد سود تقسیمی سال 85 را مبلغ 800 ریال برای هر سهم به مجمع عادی سالانه پیشنهاد دهد.این شرکت درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه امسال با سرمایه 36میلیارد ریال، مبلغ یک‌هزار و 263ریال پیش‌بینی کرده است. در دوره شش‌ماه نخست امسال 765ریال، معادل 61درصد از پیش‌بینی کل سال را محقق کرد. سود عملیاتی شرکت در این دوره برابر رقم 21میلیارد و 673میلیون ریال اعلام کرده است. براساس اطلاعات ارسالی از سوی این شرکت، «داسوه» خط جدید مایعات تزریقی با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ چهارمیلیارد و 800میلیون ریال و خط جدید جامدات با برآورد هزینه سرمایه‌‌گذاری به مبلغ شش‌میلیارد و 469میلیون ریال را در دست اجرا دارد. (داسوه) اعلام کرده است که برای ورود ماشین‌آلات خط جدید مایعات گشایش اعتبار انجام شده و مبلغ 1/481میلیون ریال نیز پرداخت شده است. این در حالی است که «داسوه» طرح نوسازی و بازسازی خطوط تولیدی و طرح بازسازی و نوسازی آزمایشگاه و سیستم فاضلاب را در دست اجرا دارد.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۷درصد افزایش نشان می‌دهد.