موج- مصطفی کربلایی اعلام کرد: بورس تعاون به زودی در کشور تشکیل می‌شود. معاون نظارت و بهره‌برداری وزارت تعاون اظهار داشت: براساس فراخوانی که به کارگزاران بورس کالا و فلزات اعلام شده است بخش تعاونی و بخش‌خصوصی سهام قابل‌توجهی را خریداری کردند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بورس تعاون به زودی در کشور تشکیل شود.

وی در ادامه از تاسیس شرکت‌های پتروشیمی در کلیه استان‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال‌جاری در کلیه استان‌های کشور حدود ۱۰۰ شرکت پتروشیمی تاسیس بشود.

وی در ادامه با اعلام این خبرکه در استان کردستان ۱۳۰هزار نفر اوراق سهام عدالت را دریافت کردند، اظهار داشت: ۱۶۰هزار نفر در استان کردستان اوراق سهام عدالت را دریافت می‌کنند که تا کنون ۱۳۰هزار نفر از مردم استان اوراق سهام عدالت را دریافت کردند

وی در ادامه افزود: جلوگیری از افزایش قیمت و گرانی و از طرف دیگر تثبیت قیمت‌ها، از سیاست‌های خوب دولت نهم بوده است. البته تعاونی‌های تولید، توزیع و مصرف با به‌کارگیری سازوکارهای صرفه‌جویی و یا اکتفا به حداقل سود، سعی کرده‌‌اند این سیاست را به صورت کامل رعایت کنند.

وی افزود: اتحادیه تعاونی مصالح ساختمانی با توجه به شبکه وسیع توزیع مصالح که در اختیار دارد و یا تعاونی‌های مصرف کارمندان، کارگران، فرهنگیان و نیروهای مسلح تعاونی‌های مصرف محلی که شبکه وسیع عرضه کالا را درسطح کشورعهده‌دار هستند و یا تعاونی‌های حمل‌ونقل شهری و جاده‌ای نقش موثری در تثبیت قیمت‌ها و همراهی با سیاست‌های دولت خدمت‌گزار داشته‌اند و متعهدانه تلاش خواهد کرد تا کالا و خدمات را با کمترین قیمت و کیفیت مطلوب عرضه کند.

کربلایی ضمن تاکید بر حرکت صحیح و هدفمند تعاونی، افزود: تعاونی‌ها با حرکت صحیح هدفمند خود می‌توانند همواره از بروز بسیاری از عوارض و نابسامانی‌های اقتصادی از جمله، تورم، گران‌فروشی و واسطه‌گری جلوگیری کنند.

وی گفت: بدیهی است در صورتی که توجه ویژه ای به کارکرد تعاونی‌های مصرف در توزیع اقلام مختلف به ویژه کالاهای اساسی شود ساماندهی بازار و سیستم توزیع و اطمینان از دسترسی آحاد جامعه به کالاهای مورد نیاز و با قیمت مصوب بیش از پیش ممکن خواهد بود.