گروه بورس- درآمد حاصل از فروش تولید محور خودرو در پایان تابستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 33درصد کاهش نشان می‌دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در این مدت مبلغ ۲۹۹میلیارد و ۸۲۵میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد که این مبلغ معادل ۳۰درصد از بودجه این شرکت را محقق کرده است.
تولید محور خودرو درآمد هر سهم امسال را با 300میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 289ریال پیش‌بینی کرده است که با تحقق 135ریال سود برای هر سهم تا پایان شهریور‌ماه معادل 47درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داد.
پیش‌بینی عملکرد «خمحور» برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد فروش ۲۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۴درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات یک‌درصد کاهش نشان می‌دهد.
هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم 100درصد از سود قابل تقسیم پس از تعدیلات سنواتی و کسورات قانونی را به مجمع عمومی عادی پیشنهاد کند. شرکت در اردیبهشت‌ماه سیاست تقسیم سود را مبلغ 84میلیارد و 409میلیون ریال (به ازای هر سهم 281ریال) از سود قابل تقسیم سال مالی 85 اعلام کرده بود.
شرکت ۳۴/۱درصد از سهام بانک پارسیان به بهای تمام شده ۴۵میلیارد و ۳۵۹میلیون ریال را در اختیار دارد که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سال مالی ۸۵ ناشی از سود نقدی سهام مزبور است.