گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز ۹/۹واحد به مدد عرضه برخی از سهام تولیدکنندگان سنگ‌آهن رشد کرد. در بازار دیروز شاخص در نیم ساعت اول بازار با رشد ۱۶/۳واحدی مواجه شد. تشکیل صف خرید ۴/۱میلیون سهمی برای نماد توسعه معادن روی و عرضه این حجم از سهام با تاثیر ۷۱/۲واحد مهم‌ترین تاثیر را در این رشد داشت هر چند که افت ارزش سهام بانک پارسیان و ایران‌خودرو از ثبت رشد بیشتر شاخص جلوگیری کرد.

در ساعت ۱۰و۱۳دقیقه یک بلوک ۲۰۰هزار سهمی سرمایه‌گذاری نفت در نرخ یک‌هزار و ۴۴۶ریال در بازار جابه‌جا شد.

با ادامه معاملات ضعیف نماد ایران‌خودرو با تاثیر ۵۲/۰واحد و ملی سرب و روی که با صف فروش مواجه شد با تاثیر منفی ۱۵/۰واحد شاخص تا ۲۵/۲واحد در ساعت ۱۰و۲۲دقیقه پایین آمد.

در ساعت ۱۰و۲۸دقیقه نماد بانک پارسیان شاهد معامله یک بلوک ۹۲۷هزار سهمی در نرخ یک‌هزار و ۳۰۲ریال بود.

۸دقیقه بعد نماد سرمایه‌گذاری سپه، شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۵۰میلیون سهمی در نرخ یک‌هزار ریال بود.

شاخص در ساعت ۱۰و۵۵دقیقه تحت‌تاثیر تشکیل صف فروش برای نماد بانک پارسیان با تاثیر منفی ۳/۲واحد شاهد افت ۶۳/۰واحدی بود.

این افت برای دقایقی جای خود را به رشدی محدود داد، اما با تاثیر ۴۳/۱واحدی افت بهای ایران‌خودرو و افزایش تاثیر بانک پارسیان به ۷۵/۳واحد منفی به ۱۷/۳واحد افت در ساعت ۱۱و۱۵دقیقه رسید.

در ساعت ۱۱و۲۱دقیقه بازار شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۹۴/۱میلیون سهمی ساختمان اصفهان در نرخ ۲هزار و ۴۰۰ریال بود.

در ساعت ۱۲و۱۵دقیقه یک بلوک ۱۹۶هزار سهمی نیرومحرکه در نرخ یک‌هزار و ۷۹۵ریال در بازار دادوستد شد. در ساعت ۱۲و۲۱دقیقه نیز نماد سرمایه‌گذاری نفت، بار دیگر شاهد معامله‌ای عمده بود که در آن ۵۶۷هزار سهم سرمایه‌گذاری نفت در نرخ یک‌هزار و ۴۷۴ریال جابه‌جا شد.

در ساعت ۱۲و۲۰دقیقه تکمیل عرضه سهام چادرملو به میزان حجم مبنا این شرکت به همراه عرضه سهام گل‌گهر به میزان حجم مبنا مجموعا ۲۵/۱۲واحد بر شاخص تاثیر مثبت نهاد، تا با جبران افت قبلی شاخص، شاخص با ۹/۹واحد رشد نخستین روز هفته را پشت سر بگذارد.