خیز حقوقی‌ها برای جمع‌آوری صف‌ها

گروه بورس- علیرضا باغانی: گرچه بورس تهران در هفته گذشته، معاملات چندان مناسبی را شاهد نبود، اما به نظر می‌رسد آرامش در فضای سیاسی و تقسیم سودهای چشمگیر در مجامع شرکت‌هایی که در پیش است، بتواند روزهای معاملاتی خوبی را برای بورس تهران رقم بزند.اتفاق مهم دیگری که در این هفته می‌تواند بورس را تحت‌شعاع خود قرار دهد، تعیین مدیرعامل شرکت بورس و عرضه سهام شرکت ملی مس و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در بورس است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند: این هفته بورس تهران بتواند، در روزهای متوالی، رشدهای متفاوتی را در شاخص تجربه کند.

این تحلیلگران اضافه می‌کنند که در هفته جاری احتمال خیز حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهم‌های ارزنده در بازار بسیار زیاد است، این در حالی است که هفته گذشته نیز بازار شاهد تجربه همین اتفاق، در جمع‌آوری صف فروش «کروی» توسط حقوقی‌ها بود. افزایش ۹۰ریالی EPS «وصندوق»

گفته‌های بازار: در حالی که صندوق بازنشستگی در روز پایانی معاملاتی هفته گذشته، بیشترین تاثیر منفی بر افت شاخص را داشت، ولی از این شرکت شایعاتی مبنی بر احتمال تعدیل مثبت عایدی در حدود ۹۰ریال به گوش می‌رسید، می‌گوید، این تعدیل به‌دلیل افزایش سود پرتفوی این شرکت سرمایه‌گذاری اعمال خواهد شد.

شنیده‌های ما: اما شرکت می‌گوید که در شرایط کنونی و بعد از بازگشایی نماد تعدیلی در EPS خود نخواهد داد و اگر تعدیلی در پیش‌بینی درآمد هر سهم قرار باشد رخ دهد، به این زودی‌ها نخواهد بود.

کفش ملی به سود نشست

گفته‌های بازار: گروه دباغی و پرداخت چرم هم در روز چهارشنبه شایعه داشت. در این گروه درباره کفش ملی گفته می‌شود که به‌دلیل کاهش سرمایه و تعدیل کارکنان و تحت‌تاثیر ارزش افزوده دارایی‌ها و املاک گروه صنعتی ملی قصد اعلام EPS مثبت به بورس دارد. در این گمانه‌زنی‌‌ها از اعلام EPS ۱۲۰ریالی برای کفش ملی سخن گفته می‌شود.

شنیده‌های ما: با وجود این شایعه هنوز نتوانستیم که تماسی با مسوولان این شرکت درباره صحت‌وسقم یا نادرستی این خبر غیررسمی، حاصل کنیم.

شیشه قزوین تعدیل می‌دهد

گفته‌های بازار: افزایش ۳۰درصدی بهای شیشه نیز شرکت شیشه قزوین را با احتمال تعدیل عایدی مثبت مواجه ساخته است.

این شرکت در مجمع EPS خود را ۱۷۶ریال اعلام کرد که شایعه‌پردازان بازار تعدیل EPS شیشه قزوین را تا ۴۰۰ریال بعید نمی‌دانند و می‌گویند: شیشه‌قزوین به کشورهای عراق و افغانستان صادرات دارد.

شنیده‌های ما: افزایش قیمت در حال حاضر تاثیری بر EPS شرکت نداشته است، ولی شاید در آینده شاهد تعدیلاتی در پیش‌بینی درآمد هر سهم شیشه‌قزوین باشیم.