تحرک معاملات در گروه کانه‌های فلزی و خودرو

گروه بورس- ارزش معاملات هفتگی بورس اوراق بهادار، به رقم ۹۲۳میلیارد و ۱۹۹میلیون و ۵۸۳هزار و ۲۶ریال رسید و افت ۷درصدی را تجربه کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، تعداد ۲۹۹میلیون و ۶۹۸هزار و ۳۵سهم در ۴۲هزار و ۴۵۶دفعه در بازار سهام هفته گذشته دادوستد شد. ۲۲هزار نفر خریدار سهام بورسی در تالار‌های اصلی و فرعی به خرید سهام اقدام کردند. ارزش تابلوی اصلی بیش از ۸۳۵میلیارد ریال و ارزش تابلوی فرعی بیش از ۸۷میلیارد ریال اعلام شده است. در میان گروه‌ها بیشترین ارزش معاملات به گروه استخراج کانه‌های فلزی اختصاص داشت. رقم اعلام شده از معاملات گروه یاد شده برابر ۲۵۸میلیارد و ۱۵۴میلیون ریال بود. معادن روی در این گروه با ارزش‌ترین سهام بود. این در حالی است که در معاملات تالار شیشه‌ای، هفته پیش معادن روی پرطرفدارترین سهم نیز بود. ۲۱میلیون سهم معادن روی در ۷هزار نوبت معامله شد و ارزشی معادل ۱۹۰میلیارد ریال را از آن خود ساخت. این در حالی است که باما پرنوسان‌ترین سهم در هفته مزبور شناخته شد.گروه دیگر فعال هفته، گروه خودرو با ارزش معامله‌ای معادل ۲۵۴میلیارد و ۸۰۹میلیون ریال بود. سهام ۲۳شرکت حاضر در این گروه توسط ۲هزار و ۴۳۷نفر سهامدار در ۵هزار دفعه مبادله شد.

سایپا در این گروه بیشترین ارزش معاملات را با رقم ۲۰۲میلیارد و ۶۹میلیون ریال دارا بود.همچنین سایپا در میان سهام کل بورس جایگاه نخست بیشترین ارزش معاملات هفتگی را از آن خود کرد. ایران‌خودرو دیزل، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، پارس‌خودرو و قطعات اتومبیل ایران رده‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات در گروه خود را کسب کردند.

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران به مرز ۹هزار و ۶۶۳واحد رسید و افت ۸۲/۱۷واحدی را تجربه کرد. شاخص‌های تابلوی اصلی و فرعی نیز هریک برابر ۶/۴واحد و ۶۰واحد افت داشتند. در این میان شاخص قیمت و بازده نقدی رشد ۲۰۸واحدی را شاهد بود. در هفته گذشته شاخص مالی با ۱۶۵واحد افت و شاخص صنعت با ۸‌واحد افت روبه‌رو بودند.علاوه بر این، شاخص بازده نقدی از رقم ۵هزار و ۱۱/۱۰۶واحد به ۵هزار و ۱۷/۱۵۱واحد در پایان هفته گذشته رسید و ۴۵واحد رشد داشت.