گروه بورس- درآمد حاصل از فروش پلاستیران تا پایان تابستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران،‌ این شرکت در این مدت مبلغ ۹۲میلیارد و ۴۰۷میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد که این مبلغ معادل ۴۰درصد از بودجه «پلاست» را محقق کرده است.

پلاستیران درآمد هر سهم امسال را با ۵۷میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۶۰ریال پیش‌بینی کرده است که با تحقق ۱۵۷ریال سود برای هرسهم تا پایان تابستان معادل ۴۴درصد از درآمد هر سهم را پوشش داده است.

پیش‌بینی عملکرد «پلاست» برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال قبل به ترتیب فروش ۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۳۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۰۷درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش نرخ فروش و کاهش هزینه‌های پرسنلی با توجه به بازخرید ۱۳۰نفر از پرسنل قدیمی (در سال ۸۴ به مبلغ ۱۰۸۱۵میلیون ریال) اعلام کرده است.

هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۸۵ بین صاحبان سهام را مبلغ ۲۵۰ریال به ازای هر سهم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

ضمنا درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری سال مالی ۸۵ به مبلغ ۱۱میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال (معادل ۱۸۱درصد از کل سود) شامل درآمد حاصل از سپرده‌های بانکی است.