گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز با رشد ۵/۷واحدی آخرین روز هفته را به پایان رساند. در معاملات دیروز شاخص با اتکا به تاثیر مثبت ۱۵/۱واحدی رشد قیمت توسعه معادن روی در نیم ساعت اول بازار شاهد بود، اما افت قیمت کربن و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به ترتیب با تاثیر ۲۵/۰ و ۶۵/۰ واحد باعث شدند تا شاخص رشد بیشتری را در این زمان شاهد نباشد. در ساعت ۹ و ۱۴دقیقه بازار شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۴۰۸هزار سهمی نوسازی ساختمان تهران در نرخ ۲هزار و ۷۱۰ریال بود. در ساعت ۹ و ۳۸دقیقه نیز یک بلوک ۳۲/۱میلیون سهمی سرمایه‌گذاری نفت در نرخ یک‌هزار و ۴۵۲ریال در بازار مورد دادوستد قرار گرفت.

با توجه به تاثیر منفی صندوق بازنشستگی شاخص در ساعت ۱۰ و ۳۰دقیقه به عدد صفر افت کرد. تاثیر منفی ۳۸/۱واحدی این نماد موجب شد تا شاخص این رقم را ثبت کند. در ساعت ۱۰ و ۹دقیقه نوسازی ساختمان تهران شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۵۰۰هزار سهمی در نرخ ۲هزار و ۷۱۰ریال بود.

در ساعت ۱۰ و ۲۵دقیقه نیز یک بلوک ۸۸/۳میلیونی صندوق بازنشستگی در نرخ ۲هزار و ۸۱ ریال در بازار جابه‌جا شد.

شاخص در ساعت ۱۱ با عرضه ۸۰۰ هزار سهم چادرملو با تاثیر ۴/۶واحد و عرضه محدود سهام سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر یک‌واحد تقویت شده و به ۶/۵واحد رشد رسید. معامله رشد در ادامه با تاثیر منفی ۸۷/۱واحدی بانک پارسیان و تاثیر منفی یک واحدی ایران‌خودرو به ۲/۴واحد افت نمود.

معامله ۴۰هزار سهم باما و تاثیر ۴۵/۱واحدی بر شاخص و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با ۷۳/۲واحد تاثیر بر شاخص رشد شاخص را به ۵/۷ واحد در پایان معاملات دیروز رساند تا هفته با کارنامه مثبت پشت‌سر گذاشته شود.