گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال پارس خزر نسبت به عملکرد واقعی سال‌مالی قبل 13درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۱۰۰میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ ۵۱۳ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «لخزر» برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش 22درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 20درصد افزایش، سود عملیاتی 21درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 13درصد کاهش داشته است.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری برای سال‌مالی ۸۵ به مبلغ ۲۱میلیارد و ۲۹۱میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۱۱ریال و معادل ۴۱درصد از کل سود پیش‌بینی شده سال ۸۵) شامل سود اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی است.
پیش‌بینی درآمدهای متفرقه سال‌مالی 85 به مبلغ 12میلیارد و 648میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 125ریال و معادل 24درصد از کل پیش‌بینی سود سال 85) شامل درآمد ناشی از حق‌العمل کاری، درآمد ناشی از استفاده از آرم پارس‌خزر، درآمد ناشی از فروش ضایعات و سایر درآمدها است.
شرکت در نظر دارد طبق روال سنوات گذشته و در صورت مواجه نشدن با شرایط غیرمتعارف ۵۰درصد از کل سود قابل تقسیم سال‌مالی ۸۵ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.