گروه بورس- سیمان فارس و خوزستان برنامه افزایش سرمایه به میزان یک هزار میلیارد ریال حدود 5/38درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دست اجرا دارد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت قبلا میزان افزایش سرمایه شرکت را ۴۵درصد اعلام کرده بود.
سیمان فارس و خوزستان درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آبان امسال را با 2هزار و 600میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 648ریال پیش‌بینی کرده است که در پایان دوره 9ماه منتهی به مردادماه با تحقق 302ریال سود برای هر سهم معادل تنها 47درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داده است.
پیش‌بینی عملکرد «سفارس» برای سال مالی مزبور در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها یک‌درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۴۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۴درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 85 را در مهرماه مبلغ 517ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌‌گذاری‌ها ناشی از فروش 9/54درصد شرکت سیمان فیروزکوه، 2/10درصد شرکت سیمان غرب و 9/4درصد شرکت سیمان مازندران و کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از کاهش درصد مالکیت در شرکت سیمان غرب و کاهش سود نقدی شرکت سیمان آبیک و شرکت سیمان خوزستان عنوان کرده است.
هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۶۰درصد سود خالص را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند و معادل قدرالسهم افزایش سرمایه دوره مالی آتی شرکت‌های سرمایه‌‌پذیری که طرح توسعه و افزایش سرمایه دارند، در سود انباشته نگهداری کند. شرکت طی اطلاعات قبلی اعلام کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۹۵درصد سود سال مالی ۱۳۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
سیمان فارس و خوزستان به منظور پیش‌بینی بازار سیمان و منطقه‌ای شدن محدوده جغرافیایی فعالیت شرکت‌های تابعه در آینده، اقدام به خرید 30درصد سهام شرکت سیمان ساوه کرده و در مقابل با واگذاری 9/54درصد سهام شرکت سیمان فیروزکوه، 2/10درصد سهام شرکت سیمان غرب و 9/4درصد سهام شرکت سیمان مازندران عملا مدیریت تولید روزانه 8200تن سیمان را در اختیار گرفته است.