گروه بورس- رضا معظمی- شاخص کل دیروز افت ۲/۰واحدی را تجربه کرد. در معاملات دیروز شاخص آغازی ناامیدکننده داشت. جمع‌آوری صف فروش توسعه معادن روی با تاثیر ۷۹/۲واحد و جمع‌آوری صف فروش تراکتورسازی با تاثیر منفی ۰۶/۱واحد موجب شد تا شاخص ۶/۵واحد افت را در نیم ساعت اول را تجربه کند. بازار در ساعت ۹/۵۹دقیقه شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۵۰میلیون سهمی سرمایه‌گذاری سپه در نرخ یک‌هزار ریال بود. در ادامه معاملات تشکیل صف خرید برای سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و رشد قیمت پتروشیمی اصفهان موجب شد تا با تاثیر مثبت ۶/۲واحد، افت شاخص به ۸/۳واحد در ساعت ۱۰ و ۴۰دقیقه برسد. در ساعت ۱۰ و ۵۱دقیقه نماد نصیر ماشین شاهد معامله یک بلوک ۲۰۰هزار سهمی در نرخ ۳هزار و ۶۴ریال بود.

در ساعت ۱۱ و ۶دقیقه نیز یک بلوک داروسازی اکسیر در نرخ ۱۳هزار و ۲۲۶ریال در بازار دادوستد شد. با تاثیر مثبت ۱۴/۰واحدی عرضه محدود سهام کارخانجات مخابراتی ایران و تقویت تاثیر معادن و فلزات از افت شاخص در ساعت سوم معاملات کاسته شد، به طوری که در ساعت

۱۲ و ۹ دقیقه افت شاخص به ۱/۲واحد رسید. در ساعت ۱۱ و ۴۰دقیقه عمده‌ترین معامله بازار دیروز در نماد سایپا و به تعداد ۷/۵۶میلیون سهم رقم خورد. ۳دقیقه به پایان بازار نیز در نماد سرمایه‌گذاری سپه معامله عمده دیگری به تعداد ۷/۱۳میلیون سهم و در نرخ یک‌هزار ریال رقم خورد. با عرضه ۲۲۰هزار سهم گل‌گهر در دقایق آخر بازار و تاثیر ۵۸/۳واحدی این معامله، بازار درنهایت با افت محدود ۲/۰واحدی به کار خود پایان داد.