گروه بورس - مهتاب رحمتعلی: بیشترین تقاضای فروش بازار سهام روز گذشته متعلق به توسعه معادن روی ایران بود. به گزارش خبرنگار ما دیروز یک‌هزار و ۱۱۶ نفر در صف فروش توسعه معادن روی ایران قرار داشتند.

براین اساس تعداد سهام مورد تقاضای فروش دیروز این شرکت ۴میلیون و ۲۶۸هزار و ۴۰۹ سهم بود که با احتساب قیمت هر سهم به مبلغ ۸هزار و ۸۲۰ ریال ارزش آن به ۳۷میلیارد و ۶۴۷میلیون ریال می‌رسید.

همچنین مهرکام پارس دومین شرکتی بود که روز گذشته با صف یک هزار و ۳۵۵ نفر فروش روبه‌رو بود. روز پیش ۱۱میلیون و ۲۲۶هزار و ۳۷۰ سهم مهرکام پارس به ارزش ۱۸میلیارد و ۴۹۰میلیون ریال در انتظار فروش به سر می‌برد. هر سهم این شرکت یک هزار و ۶۴۷ ریال قیمت داشت. بنابراین گزارش دیروز ۱۲میلیارد و ۲۹۹میلیون ریال از سهام صنعتی دریایی ایران انتظار فروش را می‌کشید. بنابراین گزارش روز گذشته ۶۴۵ نفر خواستار فروش ۳میلیون و ۴۹۸هزار و ۸۱ سهم صدرا بودند که هر سهم آن ۳هزار و ۵۱۶ریال ارزش داشت. بنابراین گزارش سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران رتبه‌های چهارم و پنجم بیشترین صف فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

دیروز ۸۱۰ نفر در صف فروش ۲میلیون و ۹۳۵هزار و ۴۸۵ سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش ۱۱میلیارد و ۷۱۸نفر قرار داشتند.

همچنین ۶۵۹ نفر انتظار فروش ۴میلیون و ۸۴هزار و ۷۳۹ سهم سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران را به ارزش ۱۰میلیارد و ۹۴۳ نفر می‌کشیدند. بر این اساس قیمت هر سهم «وغدیر» ۳‌هزار و ۹۹۲ریال و قیمت هر سهم «ونیکی» دوهزار و ۶۷۹ریال بود.

این گزارش حاکی است که سایپادیزل، داده‌پردازی ایران، ملی سرب و روی ایران و گروه بهمن در صف بیشترین تقاضای فروش قرار داشتند.

ارزش سهام مورد تقاضای فروش این شرکت‌ها پایین‌تر از ۸‌میلیارد ریال بود.