گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار در روزی پر از فراز و فرود، سرانجام به ۸۹/۳واحد افت رضایت داد. شاخص کل دیروز آغازی منفی داشت. تشکیل صف فروش برای نماد ایران‌خودرو دیزل و جمع‌آوری ۵۰۰هزار سهم این شرکت با تاثیر ۱۷/۱واحد و تاثیر ۸۸/۲واحدی جمع‌آوری صف فروش ۳میلیون سهمی توسعه معادن روی موجب شد تا شاخص در ۲۰ دقیقه اول بازار افت ۴۵/۳واحدی را تجربه کند.

در ساعت ۹ و ۴۷ دقیقه نماد سرماآفرین شاهد معاملات پرحجمی در قالب دادوستد سه بلوک ۳۹۸هزار سهمی این شرکت در نرخ یک‌هزار و ۴۰۰ریال بود. شاخص در پایان ساعت اول معاملات رو به رشد نهاد. عرضه ۴میلیون سهم صندوق بازنشستگی با تاثیر ۵۴واحد و عرضه ۲۱۳هزار سهم تراکتورسازی با تاثیر یک‌واحد و به‌رغم تاثیر منفی ۵۷/۰واحد افت قیمت بانک پارسیان شاخص را در ساعت ۱۰ و ۴دقیقه با ۳/۳واحد رشد مواجه کرد.

دیری نپایید که در ساعت ۱۱ و ۴دقیقه بازار شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۱۱۰هزار سهمی کارخانجات داروپخش در نرخ ۹هزار و ۵۲۰ریال بود. ۱۹دقیقه بعد نماد نوسازی ساختمان تهران دادوستد یک بلوک ۹۴۹هزار سهمی را در نرخ ۲هزار و ۷۱۰ریال تجربه کرد.

با افت قیمت‌ها در بازار، شاخص در ساعت ۱۱ و ۳۶ دقیقه افت یک‌واحدی را تجربه کرد. افت قیمت سهام پتروشیمی اصفهان با تاثیر منفی ۷۹/۰واحد و سرمایه‌گذاری رنا با تاثیر ۵/۰واحد از جمله دلایل ثبت این افت بودند. تشکیل صف‌فروش برای بانک پارسیان و تاثیر ۷۵/۳واحدی این نماد موجب شد تا به‌رغم عرضه ۱۲۰هزار سهم گل‌گهر و تاثیر ۳۹/۲واحدی این نماد تحت‌تاثیر منفی ۱/۱واحدی نماد زامیاد، شاخص در نهایت به ۸۹/۳واحد افت در پایان معاملات دیروز بسنده کند که با این کارنامه دومین روز هفته کاری جاری نیز بازار با افت شاخص مواجه شد.