گروه بورس- پیش‌بینی درآمد هر سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با 72ریال افزایش به طور خالص مبلغ 382ریال اعلام شده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت مهرماه امسال با یک‌هزار و ۲۶۲میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال سرمایه، درآمد هر سهم را به طور خالص مبلغ ۳۱۰ریال پیش‌بینی کرده بود. «ومعادن» دلایل تعدیل را عمدتا افزایش سود حاصل از فروش سهام شرکت‌های صنعتی و معدنی چادرملو و سنگ‌آهن گل‌گهر و کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مزبور عنوان کرده است. این شرکت تا پایان دوره ۷ ماه منتهی به مهرماه با تحقق ۱۳۱ریال سود برای هر سهم معادل ۳۴درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را پوشش داده است.
همچنین «ومعادن» تا پایان مهرماه از سرمایه‌گذاری‌های خود بالغ بر 167میلیارد و 135میلیون ریال سود کسب کرد که این مبلغ معادل 45درصد از پیش‌بینی عملکرد این شرکت را محقق کرد.
پیش‌بینی عملکرد «ومعادن» برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۹درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۲۳۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۷درصد افزایش داشته است.
هیات‌مدیره تصمیم دارد سود تقسیمی سال مالی 85 بین صاحبان سهام را حدود 30درصد سود خالص به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت در مهر‌ماه 85 سود تقسیمی سال مالی 85 را 40درصد سود خالص اعلام کرده بود.
شرکت اعلام کرده است «براساس استانداردهای حسابداری سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر پس از برگزاری و تصمیم‌گیری در مجمع عمومی عادی سالانه‌ آنان ثبت می‌شود. با رعایت استاندارد مزبور شرکت‌های سرمایه‌گذاری همواره در ارائه گزارش عملکرد ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماه به سازمان بورس اوراق بهادار و بازار سرمایه با مشکل عدم ثبت سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر مواجه می‌باشند. بنابراین برای رفع مشکل فقط سود عملکرد واقعی دوره‌های ۳ ماه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در گزارش‌ها بدون ثبت در حساب‌ها و مصوبه مجمع لحاظ شده است».