گروه بورس- درآمد حاصل از ارائه خدمات لیزینگ ایران تا پایان تابستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 108درصد افزایش دارد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت تا پایان شهریورماه مبلغ ۱۱۰میلیارد و ۸۰۹میلیون ریال از ارائه خدمات خود، درآمد کسب کرد که این مبلغ معادل ۴۸درصد از بودجه پیش‌بینی شده «ولیز» را محقق کرده است.
همچنین لیزینگ ایران پیش‌بینی کرد تا پایان امسال مبلغ 230میلیارد ریال درآمد حاصل از ارائه خدمات کسب کند.
لیزینگ ایران درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۵۰ریال پیش‌بینی کرده است. لیزینگ ایران تا پایان تابستان برای هر سهم مبلغ ۱۹۰ریال سود کنار گذاشت که این مبلغ معادل ۵۴درصد از بودجه پیش‌بینی شده «ولیز» محقق کرد.
خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی برآوردی برای سال مالی 85 به مبلغ 6میلیارد و 176میلیون ریال است.پیش‌بینی عملکرد لیزینگ ایران برای سال مالی 85 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از ارائه خدمات 73درصد افزایش، هزینه سود و کارمزد تامین مالی 84درصد افزایش، سود عملیاتی 41درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 22درصد افزایش نشان می‌دهد.
مطابق مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات اعطایی توسط شرکت‌های لیزینگ حداکثر ۱۷درصد تعیین شده است، به طوری که نرخ مذکور برای عقود با بازدهی ثابت (فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، سلف و خرید دین) عینا برای تعیین قیمت نسیه اموال و.... به کار می‌رود و در مورد عقود مشارکتی (مضاربه و مشارکت مدنی) نرخ سود احتمالی برای انتخاب طرح از بین طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده به شرکت است.
درآمدهای غیرعملیاتی سال مالی 84 به مبلغ 11میلیارد و 190میلیون ریال (معادل 13درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ 37ریال) عمدتا بابت فروش ساختمان دفتر سابق شرکت و واگذاری سهام شرکت در شرکت خدمات تجارت است.
هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم سود به مبلغ ۳۰۰ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۵ پیشنهاد کند.