گروه بورس - سرمایه‌گذاری البرز در نیمه اول امسال ۴۷درصد از پیش‌بینی سود خود را پوشش داد. به گزارش بورس اوراق بهادار تهران این شرکت سود هر سهم سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۵ را با سرمایه ۴۴۰میلیارد ریال مبلغ ۳۰۱ریال خالص پیش‌بینی کرد.

شرکت در نیمه اول سال توانست ۱۴۱ریال سود به ازای هر سهم کنار بگذارد.

بنابراین گزارش، به‌رغم پیگیری‌های به عمل آمده، «والبر» سیاست تقسیم سود و پیش‌بینی سود و زیان تلفیقی مربوط به سال ۸۵ را اعلام نکرده است. بنابراین در صورتی که سود تلفیقی کمتر از سود شرکت اصلی باشد، سهامداران باید حداکثر سود قابل‌تقسیم را به میزان سود تلفیقی در نظر قرار دهند.

پیش‌بینی عملکرد سال ۸۵ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب با ۱۸درصد کاهش در سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، ۱۰۰درصد کاهش در سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، ۲۵درصد کاهش در سود عملیاتی و ۲۵درصد کاهش در سود پس از کسر مالیات همراه است.

به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده ۵ بهمن‌ماه ۸۳ مقرر شده بود که سرمایه شرکت از مبلغ ۴۴۰میلیارد ریال به ۸۸۰میلیارد ریال معادل ۷۷/۳۰درصد از محل پذیره‌نویسی عمومی به قیمت هر سهم سه هزار و ۲۵۰ریال و سلب حق تقدم کلیه صاحبان سهام و ۲۳/۶۹درصد از محل صرف سهام ایجاد شده افزایش یابد که به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۳ اسفند ماه ۸۳ با توجه به عدم تامین وجوه مورد نیاز برای افزایش سرمایه در مهلت قانونی هیات‌مدیره شرکت طی جلسه ۱۸ فرودین‌ماه ۸۴ تصمیم به انصراف از افزایش سرمایه و استرداد وجوه پذیره‌نویسان گرفت.