گروه بورس - پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال سیمان کارون در مقایسه با سال‌مالی قبل 7درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۲۰۸میلیارد و ۳/۸۳۳میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۷۲ریال پیش‌بینی کرده است. «سکارون» توانست تا پایان تابستان با تحقق ۴۳۹ریال سود به ازای هر سهم معادل ۵۰درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را پوشش دهد.
پیش‌بینی عملکرد این شرکت برای سال‌مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش یک درصد کاهش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته 9درصد افزایش و سود عملیاتی 6درصد کاهش نشان می‌دهد.
سیمان کارون با توجه به شروع بهره‌برداری از ابتدای سال ۸۰ و قرار داشتن در منطقه محروم، به مدت ۹سال از پرداخت مالیات معاف است.
هیات‌مدیره در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ 500ریال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام پیشنهاد کند. مطابق اطلاعات ارسالی قبلی، شرکت اعلام کرده بود، طرح احداث یک خط تولید جدید به ظرفیت تولید سه هزار و 500تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 987میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون مبلغ 180میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است. مطابق این اطلاعات، با توجه به پیشرفت 21درصدی مراحل اجرایی، برآورد شده این طرح طی سال 1386 به بهره‌برداری برسد. بر اساس اطلاعات فعلی برآورد سرمایه‌گذاری مبلغ 700میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری انجام شده مبلغ 188میلیارد ریال و پیشرفت کار 27درصد اعلام شده بود که دلائل تغییرات اعلام نشده است.