پذیره‌نویسی سیمان خرم‌آباد آغاز می‌شود

گروه بورس- به زودی پذیره‌نویسی شرکت سیمان خرم‌آباد از ۲۰ آبان‌ماه جاری در کلیه شعب بانک سپه سراسر کشور آغاز می‌شود، از این‌رو متقاضیان می‌توانند جهت سرمایه گذاری، سهام مورد نظر خود را خریداری نمایند. مدیرعامل سیمان خرم‌آباد درخصوص احداث کارخانه این شرکت گفت: مقدمات کاربری احداث کارخانه سیمان خرم‌آباد با ظرفیت ۳۳۰۰ تن در روز در ۲۰ کیلومتری خرم‌آباد فراهم شده است.

محمد خدری افزود: در این خصوص کلیه مطالعات معدن در دو فاز صورت گرفته و این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در کنار جاده آسفالته کمربندی خرم‌آباد خوزستان احداث خواهد شد.

به گفته وی طرح مزبور سال گذشته در بانک سپه توسط کارشناسان خبره بررسی و در نهایت مورد تایید بانک قرار گرفت. لذا در این راستا کلیه تسهیلات ارزی و ریالی آن نیز به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت سیمان خرم‌آباد اشتغال به طور مستقیم این پروژه را ۳۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: صرف نظر از اینکه در طول اجرای پروژه نفرات زیادی در رشته‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند، در زمان بهره‌برداری نیز ۳۵۰ نفر به طور مستقیم و ۷۵۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم خواهند داشت، از این‌رو این طرح، تنها طرحی است که می‌تواند علاوه بر تامین نیاز استان، گامی در جهت خودکفایی سیمان کشور باشد.

خدری قیمت هر سهم را ۱۰۰۰ریال عنوان کرد و گفت: در این پذیره‌نویسی ۱۰۰میلیون سهم معادل ۱۰میلیارد تومان با توجه به توانایی سهامداران اصلی شرکت عرضه خواهد شد.

به گفته وی وام ارزی پروژه از طریق صندوق ذخیره ارزی و مبلغ ۵/۲۶میلیون یورو وام ریالی به میزان ۲۰میلیارد تومان از سوی بانک سپه تامین شده که در این راستا حمایت‌های استان نیز صورت گرفته که این مساله موجب شده تا طرح فوق به درجه اطمینان برسد، لذا کار اجرایی نیز به زودی آغاز خواهد شد.