«وسپه» نیمی از سرمایه خود را در سهام سه گروه متمرکز کرد

گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری سپه در مهرماه امسال بیش از نیمی از سرمایه خود را در سهام سه گروه متمرکز کرد. به گزارش بورس اوراق بهادار تهران پرتفوی این شرکت شامل ۲۱درصد سهام خودرو ساخت قطعات، ۱۸درصد سهام مواد و محصولات شیمیایی، ۱۲درصد سهام استخراج کانه‌های فلزی، ۸درصد سهام واسطه‌گری‌های مالی، ۸درصد سهام سیمان و آهک و گچ، ۵درصد سهام چند رشته‌ای صنعتی، ۴درصد سهام فلزات اساسی، ۴درصد سهام محصولات غذایی و ۲۰درصد سهام سایر گروه‌ها بود.

بهای تمام شده جمع سرمایه‌گذاری‌ در سهام شرکت‌های بورسی «وسپه» در ابتدای دوره مزبور معادل یک‌هزار و ۵۸۲میلیارد و ۸۰۳میلیون ریال بود که در پایان دوره با ۳۳میلیارد و ۸۱۴میلیون ریال افزایش به یک‌هزار و ۶۱۶میلیارد و ۶۱۷میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار این سرمایه‌گذاری‌ها که در ابتدای دوره معادل یک‌هزار و ۵۷۷میلیارد و ۷۹۵میلیون ریال بود، با افزایش ۷۳میلیارد و ۶۹۸میلیون ریالی در پایان دوره در رقم یک‌هزار و ۶۱۶میلیارد و ۶۱۷میلیون ریال ثابت شد.

براین اساس، ارزش بازار پایان دوره این شرکت نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره آن از رشد ۴درصدی برخوردار بود.

«وسپه» طی این مدت در سهام بیش از ۱۰شرکت بورسی و هفت شرکت غیربورسی سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت با تحصیل سهام جدید که شامل سهام ۱۱ شرکت بود مبلغ ۵۸میلیارد و ۴۶۸میلیون ریال به ارزش پرتفوی خود اضافه کرد.

همچنین «وسپه» با واگذاری سهام چهار شرکت به ارزش ۲۵میلیارد و ۷۹۲میلیون ریال توانست مبلغ ۴میلیارد و ۹۳۲میلیون ریال سود کسب کند.