گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز با نوسان متعدد همراه بود. شاخص کل دیروز تحت تاثیر عرضه‌های اولیه بازار با رشد ۵۷/۰واحدی کار خود را آغاز کرد اما دقایقی بعد با تداوم افت قیمت‌ها این رشد به نزول شاخص مبدل شد.

تشکیل صف فروش مجدد برای سرمایه‌گذاری ساختمان با تاثیر منفی ۵۳/۰واحد، به همراه افت قیمت کالسیمین با تاثیر منفی ۴۶/۰واحد و تشکیل صف فروش برای هپکو با تاثیر ۱۱/۰واحد موجب شد شاخص در ساعت ۹و۲۰دقیقه ۲۸/۰واحد افت را شاهد باشد.

با تشکیل صف خرید برای کیمیدارو و معاملات این سهم در درصد مثبت با تاثیر ۱۲/۰واحد و تاثیر ۲/۲واحدی معاملات مثبت چادرملو شاخص در ساعت ۹و۲۷دقیقه یک واحد رشد را تجربه کرد.

در ساعت ۹و۲۸دقیقه یک بلوک ۵/۲۹میلیون سهمی سایپادیزل در نرخ ۲هزار و ۹۲۵ریال دادوستد شد. این معامله که توام با جمع‌آوری صف فروش سایپادیزل انجام شد ۰۲/۱واحد بر شاخص تاثیر منفی داشت.

با عرضه یک میلیون سهم بانک اقتصاد نوین این نماد یک واحد بر شاخص تاثیر مثبت گذاشت این تاثیر مثبت در کنار افزایش تاثیر نماد چادرملو با تاثیر ۶۹/۳واحد منجر شد شاخص به‌رغم تاثیر منفی جمع‌آوری صف فروش سایپادیزل رشد ۳/۱واحدی را در ابتدای ساعت دوم معاملات شاهد باشد. در ساعت ۱۰و۷دقیقه ۲بلوک ۵۶۸ و ۵/۶میلیون سهمی زامیاد در نرخ ۳هزار و ۷۲۰ریال در تالار جابه‌جا شد.

با تشکیل صف فروش برای ۲نماد تراکتورسازی و پتروشیمی اصفهان با تاثیر مجموعا ۲واحد منفی همچنین تاثیر منفی ۸۶/۰واحدی جمع‌آوری صف فروش زامیاد شاخص در ساعت ۱۰و۵۵دقیقه ۵۵/۱واحد افت را ثبت کرد.

این افت با عرضه ۵۰۰هزار سهم پتروشیمی اراک و تاثیر ۷/۴واحدی این نماد موجب شد تا شاخص در ساعت ۱۱و۵۴دقیقه ۴۳/۱واحد رشد کند این رشد بار دیگر با جمع‌آوری بخشی از صف‌های فروش کالسیمین و ملی سرب و روی مجموعا با تاثیر ۷۹/۲واحد بار دیگر جای خود را به افت ۲۳/۰واحدی در پایان معاملات داد تا دومین روز کاری هفته شاخص با کارنامه‌ای منفی روز کاری را پشت سر بگذارد.