رشد ارزش بازار گروه فرآورده‌های نفتی در پرتفوی «وصنا»

گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری گرده صنایع بهشهر ایران در دوره یک ماه منتهی به پایان مهرماه امسال در گروه فرآورده‌های نفتی و سوخت هسته‌ای پرتفوی خود بیشترین رشد ارزش بازار را در میان سایر گروه‌ها تجربه کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، ارزش بازار پایان دوره گروه مزبور در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن رشدی معادل ۷/۱۲درصد داشت.

پس از این گروه، رشد ۲/۱۲درصدی ارزش بازار نسبت به بهای تمام شده گروه رایانه قابل ملاحظه سهامداران این شرکت است. نسبت یادشده در گروه‌های استخراج سایر معادن و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات به ترتیب برابر ۳/۴درصد و ۵/۱درصد رشد داشت. «وصنا» در مهرماه، سهام شرکت‌های فرآوری مواد معدنی، شکر، مارگارین، کاغذسازی کاوه، مس شهید باهنر و ساختمان اصفهان به بهای تمام شده دوهزار و ۵/۶۴۷میلیون ریال را به پرتفوی خود افزود.

از سویی از واگذاری نیروترانس، پتروشیمی آبادان، پتروشیمی اصفهان، داروسازی اسوه و پتروشیمی خارک به مبلغ چهارمیلیارد و ۴۵۱میلیون ریال، مبلغ ۷/۹۲میلیون ریال سود کسب کرد. در پرتفوی «وصنا»، سهام توسعه صنایع بهشهر، بانک اقتصاد نوین، صنعتی بهشهر و مارگارین حضور دارند. در کنار این تعداد سهام بورسی، سهام غیربورسی شرکت‌های صنایع شیر ایران، مدیریت صنعت قند توسعه صنایع بهشهر و .... جای دارند.