گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته شاهد عرضه‌های سنگین سهام مورد اقبال بازار بود که این عرضه‌ها احتمال رقم خوردن پایان روند را در بازار سهام پدید آورده است. در معاملات دیروز بازار سهام، معامله‌گران همچنان با احتیاط روند تحولات سیاسی برخورد کردند.

در معاملات دیروز بازار سهام، گروه تولیدکنندگان روی تحت تاثیر اطلاعیه باما و احتمال رشد EPS، این شرکت تا ۷هزار و ۸۰۰ ریال قرار گرفتند. اطلاعیه «باما» اگرچه به صورت غیررسمی به بیان احتمال تعدیل سود این شرکت پرداخته و موجب توقف نماد و باز شدن دامنه قیمتی این سهم نشد، اما بر اشتیاق بازار جهت خرید این سهم دوچندان افزوده است. با توجه به تاثیر مثبت این اطلاعیه نمادهای کالسیمین و ملی سرب و روی دیروز با اقبال بازار مواجه شدند، اما عرضه‌های سنگین در بازار دیروز مانع از ترقی این دو نماد شد. در گروه پتروشیمی دو نماد اصفهان و خارک با عرضه‌های سنگین مواجه شدند، اما همچنان نماد پتروشیمی اراک بدون عرضه باقی ماند. در گروه تجهیزات صف خرید هپکو دیروز فروریخت. هپکو با احتمال انجام معامله عمده و عرضه سهام از سوی سازمان خصوصی‌سازی مواجه است. در گروه دارویی کیمیدارو که اخیرا شرکت پخش زیرمجموعه خود را به فروش رساند و افزایش سودآوری را از این محل شاهد است، همچنان با رشد قیمتی در بازار دیروز مواجه بود.

در مجموع بازار دیروز با توجه به عرضه سنگین سهام مورد اقبال بازار با رشد ۲/۱۳ واحد شاخص و رشد حجم معاملات تا ۹/۱۹میلیارد تومان مواجه شد.