گروه بورس- شرکت معادن منگنز در نیمه نخست امسال مبلغ 413ریال به ازای هر سهم سود کنار گذاشت.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق بهادار، «کمنگنز» درآمد هر سهم سال‌مالی جاری را در رقم 878ریال پیش‌بینی کرده است که 47درصد از این پیش‌بینی را در دوره شش ماه ابتدای سال پوشش داد.در این دوره مبلغ 24میلیارد و 550میلیون ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد.
پیش‌بینی سالانه فروش این شرکت مبلغ ۵۸میلیارد و ۶۳۱میلیون ریال اعلام شده است.
پیش‌بینی اخیر در مقایسه پیش‌بینی سال‌مالی قبل بدون تغییر در نظر گرفته شده است.
شرکت با اعلام سود عملیاتی دوره محاسبه شده برابر رقم ۳ میلیارد و ۷۳۰میلیون ریال، ۲۵درصد از رقم پیش‌بینی سالانه این سود را پوشش داد.
فروش سهام شرکت زغال‌سنگ نگین طبس و عدم فروش بخشی از اموال موجب شد تا شرکت با تعدیل مثبت 8‌ریالی در سود سالانه مواجه شود.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۱۰میلیارد و ۱۲۰میلیون ریال (به ازای هر سهم ۴۰۰ریال) را به عنوان سود قابل تقسیم سال ۸۵ بین صاحبان سهام و مبلغ ۵‌میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را به عنوان اندوخته طرح و توسعه به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
«کمنگنز» اعلام کرده است، طرح توسعه چاه شماره دو تراز 240متری با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ 13میلیارد ریال و با هزینه‌های انجام شده به مبلغ 13میلیارد و 300میلیون ریال را تکمیل کرده است.
با توجه به عملیات مربوط به تجهیز و آماده‌سازی معادن شهرستانک که در سال‌جاری خریداری شده است از نیمه دوم سال ۸۵ به بهره‌برداری می‌رسد.
پیش‌بینی عملکرد «کمنگنز» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته 8درصد افزایش، سود عملیاتی 16درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات یک‌درصد افزایش نشان می‌دهد.
سود خالص شرکت برای سال مالی جاری مبلغ ۲۲ میلیاردو ۲۲۲ میلیون ریال پیش‌بینی شده است که در ۶ ماه نخست سال ۱۰ میلیاردو ۴۵۰ میلیون ریال آن پوشش داده شد.