گروه بورس- سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا طی مهر‌ماه با واگذاری سهام مبلغ ۲۳میلیارد و ۶۷۶میلیون ریال سود کسب کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، «ورنا» ماه گذشته مبلغ ۸۱میلیارد و ۶۰۷میلیون ریال از سهام شرکت‌های پتروشیمی خارک، بانک سرمایه، باما، فرآوری مواد معدنی، چادرملو، آهنگری تراکتورسازی و سرمایه‌گذاری بهمن را واگذار کرد.

همچنین «ورنا» با تحصیل سهام جدید طی این مدت توانست مبلغ سه‌هزار و ۴۴میلیارد و ۵۸۸میلیون ریال به ارزش کل بازار پرتفوی خود بیافزاید.

بهای تمام شده سهام شرکت‌های بورس و غیر بورس که گروه صنعتی رنا در مهر‌ماه امسال تحصیل کرده است بالغ بر ۷۱میلیارد و ۲۹۰میلیون ریال بود.

صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا در ماه گذشته شامل ۷۳درصد گروه وسایل نقلیه موتوری، ۴درصد محصولات شیمیایی، ۱۱درصد کانی غیر فلزی، ۳درصد واسطه‌گری مالی و ۸‌ درصد سایر موارد بود.

در این مدت، ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های ورنا که حاصل سرمایه‌گذاری در ۴۷ شرکت بورسی بود در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۷۹درصد افزایش داشت.

به این ترتیب ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های داخلی بورس «ورنا» در دوره مزبور به ازای هر سهم براساس آخرین سرمایه شرکت مبلغ ۲۰۹۵ریال بود.همچنین گروه‌های محصولات شیمیایی و وسایط نقلیه در مهر‌ماه به ترتیب شاهد ۷۵درصد و ۹۵درصد افزایش ارزش بازار نسبت به بهای تمام شده بودند.

این در حالی است که دو گروه کانی غیرفلزی و واسطه‌گری مالی نیز به ترتیب دارای ۱۴درصد و ۲۴درصد کاهش ارزش بازار پایان دوره در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره بودند.

بنابراین اطلاعات «ورنا» سهام ۴۴ شرکت غیر بورسی را نیز در پرتفوی خود داشت. بهای تمام شده آن با ۱۱میلیارد و ۷۲۲میلیون ریال افزایش به ۳۵۶میلیارد و ۱۶۶میلیون ریال رسید.