گروه بورس- هیات‌مدیره صنایع خاک چینی ایران در نظر دارد، امسال نسبت به افزایش سرمایه از مبلغ 20میلیارد و 800میلیون ریال به مبلغ 35میلیارد ریال معادل 65درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اقدام کند.

بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در مرداد ماه اعلام کرده بود که تصمیم دارد سرمایه خود را از ۲۰میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال به مبلغ ۴۱میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال معادل ۱۰۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.
صنایع خاک چینی ایران درآمد هر سهم امسال را با 20میلیارد و 800میلیون ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ 975ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان تابستان معادل 40درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را محقق کرده است.
پیش‌بینی عملکرد خاک چینی ایران برای سال‌مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۳درصد کاهش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۵درصد کاهش، سود عملیاتی ۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد افزایش نشان می‌دهد.
هیات‌مدیره تصمیم دارد انتقال 70درصد از سود سال‌جاری را جهت تقسیم بین صاحبان سهام و 30درصد را به سود انباشته به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.