گروه بورس - برای تحقق تعالی اقتصاد ملی، جز افزایش تولیدات رقابت‌پذیر راهی وجود ندارد. مهندس سیدرضا زیتون‌نژاد، مدیرعامل بزرگ‌ترین واحد تولید مواد شوینده در خاورمیانه به مناسبت ایام روز ملی صادرات و جشن قهرمانان صنعت با بیان مطلب فوق افزود: ایجاد زمینه‌های اشتغال، افزایش سطح درآمد ملی و نیز توزیع ثروت در بین آحاد مردم، با افزایش تولید امکان‌پذیر است و رسیدن به این هدف نیز در سایه توجه به تولیدات رقابت‌پذیر در بازارهای جهانی امکان دارد.

وی اضافه کرد: اینکه صنعتگران همه توجه‌شان به کمک‌های مسوولان و رفع موانع و ایجاد یک فضای استریل برای تولید باشد، نشانگر عدم‌توجه آنها به روش‌ها و ابزارهای نوین در اقتصاد جهانی است. زیتون‌نژاد ادامه داد: در تمام دنیا مشکلات، خصوصا محیط سخت رقابتی وجود دارد، اما توسعه و رشد بنگاه‌های موفق با استفاده از رویکردها و ابزارهای مدیریتی و تلاش پرسنل ادامه دارد.

وی تاکید کرد: اراده، تلاش و ترسیم مسیر صحیح موجب می‌شود یک شرکت با وجود مشکلات محیطی بتواند راه تعالی را طی کند.

زیتون‌نژاد سپس با مثال قرار دادن شرکت «تولی‌پرس» گفت: در حالی که بسیاری از شرکت‌های تولید محصولات بهداشتی و شوینده به دلیل اشباع بازار داخلی و عدم‌راهیابی به بازارهای صادراتی با کمترین ظرفیت ممکن فعالیت می‌کند، شرکت تولی‌پرس که ظرفیت نسب‌شده و اسمی آن ۱۵۰هزار تن انواع پودر شوینده است، امسال تا ۱۶۰هزار تن انواع پودر شوینده تولید خواهد داشت و این به معنای تولید با ۱۱۰درصد ظرفیت است.

وی ادامه داد: از آنجا که تولید برای صادرات وظیفه ملی صنعتگران است، سال گذشته با یک جهش صادراتی میزان صادرات شرکت از ۲۷هزار تن سال ۱۳۸۳ به ۵/۴۷هزار تن بالغ شد. وی بازارهای هدف این شرکت‌ را حدود ۲۰کشور در منطقه آسیای میانه، خلیج فارس و کشورهای همجوار ذکر کرد و گفت: افزایش بازارهای هدف جزو برنامه اصلی «تولی‌پرس» است.

زیتون‌نژاد سپس با اشاره به طرح توسعه ۱۰۰هزار تنی این شرکت، گفت: با احداث این خط جهش صادراتی ایجاد شده تداوم خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت بیشتر از صادرکنندگان و رشد ۴۰درصدی صادرات غیرنفتی ایران در سال گذشته، گفت: برنامه‌های دولت در راستای افزایش صادرات در واقع حمایت از تمامی اقشار جامعه است، چرا که توسعه صادرات به معنای افزایش ثروت عمومی و ملی است.

شرکت تولی‌پرس با رشد ۷۶درصدی صادرات جزو صادرکنندگان نمونه کشور در سال ۱۳۸۵ در روز ملی صادرات برای چهارمین بار مورد تقدیر قرار گرفت.