گروه بورس - صنایع مس شهید باهنر درآمد هر سهم امسال را با ۲۷۹ ریال افزایش به طور خالص مبلغ ۶۴۰ ریال پیش‌بینی کرد. براساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت اردیبهشت امسال با ۲۲۵میلیارد ریال سرمایه، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ ۳۶۱ ریال اعلام کرده بود.

«فباهنر» دلایل تعدیل مزبور را افزایش مبلغ فروش به دلیل افزایش نرخ فروش در بازارهای داخلی و جهانی، کاهش بهای تمام شده به دلیل استفاده از مواد اولیه خریداری شده در سال مالی قبل با نرخ‌های پایین‌تر، افزایش هزینه‌های مالی به دلیل اخذ تسهیلات مالی بیشتر از سیستم بانکی و افزایش مالیات با توجه به سودآوری عنوان کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «فباهنر» برای امسال در مقایسه با سال مالی قبل از ۶۱درصد افزایش فروش، ۶۳درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۶۰درصد افزایش سود عملیاتی و ۱۶درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.

براساس اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره فباهنر در نظر دارد مبلغ ۵۸۰ ریال از سود هر سهم پیش‌بینی شده سال مالی ۸۵ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد نماید.

شرکت در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۸۵ اعلام کرده بود که در نظر دارد تقسیم مبلغ ۳۵۳ ریال از سود سال مالی ۸۵ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

صنایع مس شهید باهنر توانست تا پایان دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه با تحقق ۱۷۰ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۷درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش دهد.شرکت صنایع مس شهید باهنر در خصوص نرخ LME مس در پیش‌بینی قبلی هر تن ۴هزار و ۵۰۰ دلار و در پیش‌بینی اخیر هر تن ۶هزار دلار و نرخ برابری دلار با ریال ۹هزار ریال است.